Основне завдання сайту — стійко триматися в пошуковому ТОПі, для цього SEO-оптимізатори використовують цілий комплекс заходів, які пошукові машини ділять на «допустимі» і «недопустимі».
Головне завдання пошуковиків — дати користувачеві повноцінну вдповідь на запит, вона повинна бути корисною і вичерпною. Виходячи з цього, вони суворо слідкують за тим, щоб інтернет не став звалищем, і жорстко карають за застосування «чорних методів SEO-просування», наприклад:
- Дорвею.
- Клоакінгу.
- Свопінгу.
- Прихованого тексту.
Такі маніпуляції Google розцінює, як агресивну махінацію ресурсами, тому практично завжди за це карають достатньо суворо. Доволі часто відновити хорошу репутацію неможливо. У деяких випадках, коли промахи незначні, порталу дається можливість виправити помилки і оцінити переваги чесної оптимізації. При цьому спеціалісти констатують, що навіть після виправлення помилок відновлення пошукових позицій чекають кілька місяців.
Як і за що карають?
За «порядком в Інтернеті» слідкують спеціальні фільтри, їх створюють профільні спеціалісти в антиспамових відділах Яндекса і Google. Кожен фільтр відрізняється спеціалізацією, яку формулюють в оригінальних алгоритмах. У наш час створено доволі багато різних фільтрів, що протидіють агресивним прийомам SEO-оптимізації і пошуковому спаму.
Сайти карають трьома способами:
- Банять. Це процедура повного виключення інтернет-ресурсу із пошукової видачі та індексу.
- Песимізують. Песимізація — комплекс заходів, спрямований на навмисне штучне зниження пошукової позиції сайту.
- Вибірково виключають із пошукових видач деякі сторінки інтернет-порталу.
У більшості випадків онлайн-платформи карають за:
- трафік-накрутку;
- стрімке збільшення маси посилань;
- застосування посилань сайтів з сумнівною репутацією (нетрастових, сателітів);
- переоптимізований контент (маються на увазі тексти малоінформативні і ті, що важко читаються через велику кількіть ключових слів);
- контент сумнівної якості (неграмотні тексти, написані з великою кількістю стилістичних, орфографічних, пунктуаціних та інших помилок);
- неоригінальний контент (тексти-дублікати інших інтернет-ресурсів чи особисті сторінки дублі);
- нав’язлива реклама агресивного формату, наприклад, велика кількість банерів і спливаючих вікон тощо.
Фільтри створені для того, щоб боротися зі швидким ефектом «чорного просування». Це захід безпеки, який спрямований на захист, оптимізацію і підвищення комфорту користувача. Бувають, звичайно, випадки, коли дія фільтру пов’язана з недосвідченістю SEO-спеціаліста, але в більшості випадків фільтр спрямований проти неправомірних дій.
Головні Google-фільтри 2018 року
У наш час для того, щоб слідкувати за інформаційним порядком в Інтернеті і оцінювати відповідність сайту регламентованим вимогам, застосовуються чотири основних Google-фільтри. Усі вони відрізняються оригінальними прийомами роботи з інтернет-представництвами.
Найчастіше застосовують Панда-фільтр, який діє по відношенню до спамного контенту (неунікального, неінформативного, перенасиченого ключами і помилками, того, який погано читається).
Другий за значимістю фільтр — це «Пінгвін», який протистоїть маніпуляціям з масою посилань (наприклад, бореться з об’ємною і не впорядкованою закупкою посилань сайтів із сумнівною репутацією).
Колібрі-фільтри спрямовані на підтримку довіри до Google–пошуковика, яка часто втрачається, якщо відповідь на користувацький запит не відповідає тематиці. Наприклад, користувач шукає книги, а у відповідь отримує список туристичних сайтів. Це відбувається в тому випадку, коли інтернет-портали використовують різноманітні махінації зі змістовим навантаженням запитів для того, щоб отримати високий рейтинг пошукової видачі.
Фільтр «Пісочниця» відносять до фірмового Google-продукту, який працює у відношенні до «молодих» сайтів, які не викликають довіри. Він спрацьовує також в умовах стрімкого приросту великої кількості зворотних низькоякісних посилань. Фільтр «Пісочниця» здатен повністю або частково виключити сайт з індексу пошуковика.
Як зрозуміти, що сайт відфільтрований?
Сайт не попереджують про те, що по відношенню до нього застосовують санкції. Дію фільтрів можна легко визначити за низкою ознак:
- різке зниження відвідуваності (якщо виключені технічні неполадки й інші причини);
- відсутність сайту в пошуку (це гарантований показник фільтрації).
Знавці рекомендують ставити невеликий фрагмент тексту головної сторінки сайту в пошуковий рядок і, якщо його немає на сторінці пошукової видачі, значить сайт потрапив під фільтр. Спеціалісти рекомендують користуватися оригінальним сервісом Google Search Console, який перевіряє наявність порталу в пошуковій системі. Приклад неодноразового застосування і зняття фільтру «Пінгвін» добре видно на фото нижче.
Жовтий колір — пошуковий трафік Google, червоний — пошуковий трафік Яндекс.
Як вийти з-під санкцій фільтру?
Для того, щоб оперативно і гарантовано вийти з-під санкцій фільтру важливо звернутися до авторитетних спеціалістів. Вони володіють необхідним і достатнім багажем знань, а також широкою і успішною практикою, тому працюють оперативно і точно. Такі спеціалісти можуть визначити і реалізувати необхідний комплекс заходів з відновлення.
Зазвичай програма відновлення складається з:
- визначення фільтра з допомогою спеціальних сервісів Websitе Penalty Indikator, Google Webmaster Tools, Pessimization-checker;
- контент-аудиту — тексти перевіряють на унікальність, грамотність, інформативність, заспамленість і читабельність. Контент змінюють, виправляючи виявлені помилки. Після цього його оптимізують, враховуючи регламентовані вимоги Google. Відправляють готові сторінки на перевірку в систему Google Webmaster;
- виправляють неправильне застосування маси посилань. З допомогою сервісу ahrefs.com завантажують всю зовнішню масу посилань. Використовуючи CheckTrust, аналізують трастовість і якість джерел. Ліквідують посилання на сайт, розміщені на сумнівних ресурсах, заново індексують сторінки, на яких видалили посилання. Створюють нову масу посилань, використовуючи авторитетні сайти.
Як не потрапити під фільтр?
Аби не потрапити під дію фільтрів, необхідно перед наповненням чи правкою сайту детально та уважно вивчити критерії правильного і корисного інтернет-ресурсу, регламентовані Google.
Не можна користуватися послугами спеціалістів, які обіцяють за короткий термін вивести сайт в пошуковий ТОП. Важливо пам’ятати, що просування не може бути блискавичним, це планомірний фронт робіт поступального та стійкого просування до пошукового ТОПу.