МИ представники
BLOG

SEO vs SEM — різниця?

16.04.2018

Стаття для тих, хто задається запитанням: «Чим відрізняється SEO (пошукова оптимізація) від SEM (пошукове просування)».
Існує думка про те, що суттєвих відмінностей немає. Але якщо розглянути питання детально, то можна провести певну межу між цими поняттями.

Що таке SEO?

Поняття “пошукова оптимізація” прийшло до нас з англійської мови. В оригіналі воно звучить “Search Engine Optimization”, скорочено SEO. Під пошуковою оптимізацією розуміють повний спектр робіт, необхідних і достатніх для того, щоб підвищити релевантність сторінок і перевести сайт у формат, пріоритетний для пошукових систем.
У більшості випадків SEO об’єднує роботи по зміні:

  • структури сайту;
  • контенту;
  • технічних характеристик ресурсу.

Основна ціль SEO – покращення позиції сайту на сторінці видачі на пошуковий запит користувача.

Знайомтеся – це SEM?

Термін “пошукове просування” теж прийшов з англійської мови, оригінальна назва Search Engine Marketing, скорочено SEM.
Спеціалісти кажуть, що спрощено SEM = SEO + контекстна реклама.

Вони посилаються на те, що просування сайту – це програма комплексних дій. При цьому констатують, що SEO – це важлива складова програми, яка ефективно працює в тандемі з іншими елементами просування.

Знавці стверджують, що важливою складовою SEM є VSM – Video Search Marketing – це серія контекстних рекламних відеороликів, розміщених на відео-хостингах (youtube.com, video.mail.ru, rutube.ru, smotri.com та інших).

Схема просування сайту

Спеціалісти відзначають, що схематично sео-просування описує формула:

Просування сайту = SEO + контекстна реклама + SMO + офлайн-реклама + будь-яка інша реклама.

SEO – це основа, яка формується на етапі створення сайту й орієнтується на пошукові машини. SEO коригують тільки в тому випадку, якщо змінюється алгоритм роботи пошукових машин.

SMO – це абревіатура англійського словосполучення Social Media Optimization. У буквальному сенсі – це визначення комплексу заходів, необхідних для залучення на сайт користувачів соціальних мереж.

Спеціалісти перебільшують, кажучи, що покращення сайту може бути для:

  • пошукових роботів (тоді це SEO);
  • людей (це SMO).

Основна задача спеціалістів – створити максимальний користувацький комфорт для відвідувачів сайту. Для цього створюється цікавий контент, формуються сервіси легкого додавання статей в соціальні закладки, інформацію роблять загальнодоступною шляхом RSS і трансляції в соціальні мережі. Крім цього, відвідувачам дають можливість висловитися через коментарі, пінг- і трекбеки.

SMO ідеально підходить для регулярно оновлюваних сайтів, наприклад, для блогів, оновлюваних один раз на тиждень. Важливе правило SMO – не розміщувати енциклопедичну інформацію, а подавати її у вигляді цікавої бесіди.

SMM ─ це маркетинг в соціальних мережах, він об’єднує комплекс заходів із залучення на сайт користувачів соціальних мереж. SMM дуже схожий з PR власного сайту в соціальних мережах. Наприклад, ви спілкуєтеся з друзями в соціальних мережах і даєте їм посилання на сайт з переконливими коментарями.

Спеціалісти виокремлюють поняття SEM – це абревіатура Search Engine Marketing, що означає маркетинг в пошукових системах, комплексний інтернет-маркетинг чи просування інтернет-проекти. Професіонали констатують, що SEO, SMO, SMM – це частини SEM.

Category: Маркетинг, Сео

Коментувати

Ваш e-mail не буде опублікований. Обов'язкові поля відмічені *