UTM-мітки: як налаштувати і провести аналітику - luxsite

UTM-мітки використовуються для більш точного і глибокого аналізу результатів рекламної діяльності. Вони прописуються в URL переходу в постах в соцмережах, на посадочних сторінках, в розсилках і в інших джерелах, після чого в сервісах аналітики збирається статистика по переходах і конверісях. Використовуйте UTM-мітки, щоб відстежувати ефективність кожного каналу трафіку, проводити A/B-тестування і в кінцевому підсумку вдосконалювати свій бізнес.

Застосування UTM-міток

Контекстна реклама

Використовуючи UTM-мітки в контекстній рекламі, ви зможете детально проаналізувати ефективність кожного оголошення окремо, з’ясувати, з якої кампанії більше переходів, відстежити відмови по конкретним ключовим словом і так далі. На основі цих даних можна вивчити попит на ваші послуги / товари або оптимізувати витрати на рекламу, знизивши ставки на ключові слова, за якими мало переходів і багато відмов.

UTM-мітки задаються на етапі створення кампанії. Звіти по цим кампаніям будуть збиратися в сервісах аналітики, які підключені до вашого сайту – Google Analytics і / або Яндекс.Метрика.

звіт по кампаніям в Метриці

Так буде виглядати звіт по кампаніям в Метриці

Email-розсилки

UTM-мітки зручно використовувати для збору статистики по ефективності розсилок. За нею ви зможете відслідковувати трафік, а також робити більш детальну розшифровку, якщо, наприклад, у вас в листі дві і більше кнопок переходу. В цьому випадку для різних кнопок задаються різні мітки. Дані будуть збиратися в сервісах аналітики, і ви зможете оцінити, яка з пропозицій більше зацікавила ваших передплатників, і взагалі наскільки добре працює ваша розсилка.Email-розсилка

Чи є переходи і конверсії, як вели себе передплатники на сайті (можливо, були відмови, або дивилися каталог), який товар більш цікавий – ці та інші важливі дані будуть доступні у вашій Аналітиці завдяки проставленим в листі UTM-мітках.

Соц мережі

Точно також можна збирати дані про ефективність рекламних постів у соціальних мережах. Поставте посилання з UTM-мітками в рекламному пості, і в Аналітиці буде відображатися не тільки загальна кількість переходів з соцмереж, а й окрема статистика по кожному посту з мітками.

Банери

Мітки відстежують і медійну рекламу. Ще з їх допомогою зручно проводити А/В-тестування. Наприклад, рекламодавець запускає два банери з одним реченням, але різними офферами. Кожному присвоюється своя мітка і в сервісі аналітики можна відстежити, який з варіантів ефективніше.

Мітки для банерів

Приклад A / B-тестування. Варіант А: Останнім часом 9 мільйонерів; варіант В: Всього два дні до наступного розіграшу. За результатами тесту варіант А показав кращий результат

Логіка UTM-міток

Мітки відокремлюються від основного URL слешем і знаком питання, а між собою розділяються знаком &. Кожна з них складається з двох частин: статичного значення, що визначає, до якої групи належить UTM-мітка, і динамічної змінної, яку ви проставляєте самі. По ній ви будете відслідковувати статистику переходів в Метриці або Аналітиці.

Логіка UTM-міток

Так виглядає URL з UTM-мітками

Ви можете задати 5 основних параметрів міток, 3 з яких – обов’язкові, і ще 2 використовуються в якості додаткових компонентів.

До обов’язкових параметрів належать:

Джерело трафіку – utm_source. З цієї мітки відстежується, звідки йде трафік: з соцмереж, пошуку, емейл-розсилки і т. д.

Тип трафіку – utm_medium. Показує тип каналу трафіку: пост в соцмережах, банер, ретаргетінг і т. Д. За допомогою цієї мітки можна відстежувати навіть такі типи каналів, як e-book або QR-код. Позначення – utm_campaign. Це «ім’я» рекламної кампанії або рекламованого продукту / послуги.
Розширені можливості пошуку UTM-міток:

Ключове слово – utm_term. Це необов’язковий параметр, він стане в нагоді, коли потрібно відстежити ефективність рекламної кампанії за різними ключовими словами. За допомогою цієї мітки ви зможете проаналізувати, які ключові слова приносять більше переходів.

Контент – utm_content. Буває, що всі параметри, описані вище, збігаються. Наприклад, якщо ви запустили однакові оголошення по ключових і обов’язковим параметрам, за допомогою мітки utm_content ви зможете їх ідентифікувати по параметру що відрізняється, в нашому випадку – по регіонах. Так ви не заплутаєтеся в аналітиці.

Налаштовуємо UTM-мітки

Щоб прописати мітки вручну, використовуйте наведені вище формули. Рекомендуємо завести таблицю і записати в них все значення, інакше потім може виникнути плутанина. Але є і автоматичні генератори UTM-міток.

Компонувальник URL від Google. Перевірений і надійний сервіс Гугла. Щоб скомпонувати url, введіть назву свого сайту і задайте необхідні параметри. Єдиний недолік сервісу – англомовний інтерфейс.

Компонувальник URL від GoogleІнтерфейс компонувальника URL від Google

Utmurl.ru — простий і зрозумілий компонувальник міток російською мовою, підходить для створення міток в нескладних кампаніях в Діректі і AdWords.

Інтерфейс компонувальника URL

Виберіть тип кампанії, введіть сайт і значення, натисніть «Згенерувати посилання»

Генератор міток Олексія Ярошенко. У цьому сервісі, крім Діректа і AdWords, можна генерувати посилання для myTarget і Вконтакте, а також для довільних кампаній.

Генератор міток Олексія Ярошенко

Інтерфейс генератора міток Ярошенко

Важливо! Коли посилання готове, не поспішайте запускати рекламу. Перед запуском обов’язково перевірте посилання. Якщо раптом при переході система кидає вас на сторінку 404, але при цьому ви впевнені, що не допустили ніяких помилок, не панікуйте. Іноді через налаштування безпеки міг статися конфлікт в системі і посилання з мітками перестали працювати. Щоб усунути проблему, напишіть на підтримку платформи, на якій працює ваш сайт.

Скорочуємо URL

Згенеровані урли виходять громіздкими і некрасивими. Щоб цього уникнути, користуйтеся сервісом Google по скороченню посилань → https://goo.gl.

Скопіюйте посилання з мітками в поле сервісу та натисніть «Shorten URL». З’явиться вікно з вашим новим коротким посиланням. Щоб скопіювати його в буфер обміну натисніть на іконку копіювання.

Скорочуємо URL

Укорочуємо посилання з UTM-мітками

Короткі посилання краще себе проявляють в соцмережах – ними охоче діляться.

Звіти по UTM-мітках

Щоб отримувати звіти по проставленим мітках, ваш сайт повинен бути підключений до Google Analytics або Яндекс.Метрика, в залежності від того, в якому сервісі ви хочете отримувати звіти. При цьому абсолютно не важливо, в якому з них ви запускаєте кампанію: якщо налаштовані UTM-мітки, ви зможете отримувати статистику і по Діректу, і по AdWords і в будь-якому із інших сервісів. Як підключити свій сайт до Аналітики, читайте в інструкції Google, про підключення Метрики детально написано в саппорті Яндекса.

У Google Analytics дані по мітках будуть доступні в звіті «Джерела трафіку». Вибирайте вкладки «Весь трафік → Канал», «Весь трафік → Джерело / Канал», «Кампанії → Всі кампанії» і так далі, в залежності від того, яка інформація вас цікавить.

Розглянемо приклад. Припустимо, компанія, що займається ремонтом авто, запустила кілька рекламних оголошень. Кожне було заточене під певну послугу: заміна скла, ремонт, ремонт без фарбування і так далі. У Google Analytics у вкладці «Джерела трафіку → Кампанії → Всі кампанії» можна подивитися звіт по мітці utm_campaign.

У Google Analytics дані по мітках

Звіт по мітці utm_campaign в Google Analytics

Із звіту бачимо, які кампанії приносять більше переходів, а по яким мало конверсій і багато відмов. Тепер можна підкоригувати ставки, наприклад, урізати бюджет на рекламу послуги «Ремонт без фарбування», так як він не приносить достатньо прибутку.

У Яндекс.Метріка звіти будуть формуватися в спеціальній вкладці «Звіти → Стандартні звіти → Джерела → Мітки UTM».

Мітки UTM яндекс метрика

Тут будуть дані по мітках

Підведемо підсумок

UTM-мітки – корисний інструмент в роботі маркетолога. З його допомогою можна відстежувати детальну статистику по Лендінгу, розсилкам, рекламним кампаніям в пошуку, медійку і соцмережах. Мабуть, найскладніше – не заплутатися в довгих урлах і запам’ятати всі параметри, присвоєні міткам. Якщо з цим все в порядку, то ви зможете більш точно аналізувати і оптимізувати свою рекламну діяльність.

Бажаємо високих конверсій!

Інші новини

1/1

Контакти

+38(044) 303 98 28

с 9:00 до 18:00

вул. Кирило-Мефодіївська 14/2;
Київ, Київська обл., 04116

Потрібен якісний інтернет-маркетинг?
Ми допоможемо і попроектно, і з послугами "під ключ"