У наш час один із кроків на шляху до успішного бізнесу – правильний інтернет-маркетинг. У це поняття входить багато складових: робота з Google Analytics, постинг в соцмережах, настройка таргетингової і контекстної реклами і багато іншого. Найчастіше власник бізнесу стикається з тим, що результатів такої роботи майже не видно або вони дорівнюють нулю. Однією з причин може бути робота маркетолога, якого потрібно якомога швидше замінити на грамотного фахівця.
Інтернет-маркетолог: хто він?
Інтернет-маркетолог у Києві – не рідкість. У столиці є можливість підвищити кваліфікацію, пройти навчання і стажування у великій компанії. Куди складніше на периферії, де інтернет-маркетолог на вагу золота. Таку освіту не можна отримати у виші. Звичайно, можна здобути освіту піар-менеджера, фахівця зі зв’язків з громадськістю, рекламщика – але всі вони близькотематичні.
Навички інтернет-маркетингу приходять з досвідом, постійним навчанням і підвищенням кваліфікації. Щоб компанія залишалася «в строю», маркетолог повинен постійно тримати руку на пульсі, аналізувати і оперативно вносити зміни в рекламну кампанію, якщо така виявляється малоефективною. Чи можна вважати маркетолога продажником? Так, він продає. Продає продумано в мережі за допомогою відповідного тексту, гарного дизайну, релевантних оголошень.
Чому інтернет-маркетолог не завжди виявляється професіоналом?
Як ми говорили, з самого початку не існує профільної освіти, але є курси, стажування, саморозвиток. Але курси не завжди однаково підходять до підготовки фахівців. Деякі готують креативників, інші – аккаунт-менеджерів, треті зосереджуються на налаштуванні рекламних кампаній.
Перед наймом фахівця потрібно проаналізувати його освітню базу, досвід роботи, досягнення і виконані кейси. Особливу увагу варто приділити співбесіді з вибраними фахівцями; резюме не показує всі плюси і мінуси кандидатів, а ось бесіда на професійні теми – так.
Чим займається маркетолог і що у нього на порядку денному?
Для нього важливо розуміння необхідності того чи іншого механізму і очікуваного результату, а також уміння знайти помилку дизайнера, копірайтера, SEO-оптимізатора. І, звичайно, налаштування рекламної кампанії – це основний функціонал.
У чому повинен розбиратися хороший інтернет-маркетолог?
- Налаштування Google Analytics
- Основи SEO
- Налаштування контекстної реклами
- Робота в парі з SMM
- Вплив онлайн піару на SEO
- Поняття сео-тексту (не написання)
- Юзабіліті сайту
- Правила листів для Email-розсилки
- Відмінність ремаркетингу в Facebook від Google
- Тренди дизайну
Грамотний фахівець знає алгоритми роботи всіх без винятку інструментів. Але це не означає, що він і швець, і жнець, і на дуді грець. Вміти налаштовувати всі інструменти він не зобов’язаний. Насправді маркетолог робить все і зовсім нічого. Його обов’язки залежать від цілей бізнесу та специфіки проекту, виділеного бюджету на рекламу.
Що робить маркетолог? (На прикладі звичайного інтернет-магазину)
- Налаштовує Гугл АдВордс.
- Працює з ключовими словами.
- Веде сторінки в соцмережах (постинг, таргетинг).
- Визначає завдання дизайнера для промальовування рекламних банерів і картинок.
- Створює email-розсилку (план, тексти).
- Аналізує запущені рекламні кампанії через Гугл Аналітикс і Яндекс.Метрику.
Як відшукати кваліфікованого маркетолога?
Майстра своєї справи знайти нелегко. Зі стопки резюме відповідними виявляться 10%, і в кращому випадку кілька людей з них вам дійсно підійдуть.
Для пошуку фахівця потрібно задіяти всі канали:
- Сайти пошуку роботи (rabota.ua, work.ua, DOU, HeadHunter і інші)
- Соціальні мережі (особливо Facebook, LinkedIn)
- Власний інтернет-ресурс (створити розділ «Вакансії»)
- Спеціалізовані курси, освітні центри
Як відразу визначити «якість» маркетолога? У резюме ви не прочитаєте відповідь на це запитання. Професіонала характеризують не слова, а дії. Саме наочна демонстрація роботи є головним показником кваліфікації.
При відборі кандидатів потрібно звертати увагу на:
- Проекти, з якими працював претендент (великі фірми або малобюджетні стартапи).
- Конкретний список обов’язків на попередньому місці роботи.
- Знання термінів та лексики, оперування поняттями.
- Показові кейси.
- Сертифікація Google Adwords і Google Analytics.
Безумовно, претендент може прийти з невеликої компанії, де використання всіх інструментів просто не потрібно. Цей фахівець міг просто перерости рівень фірми, його також можна брати на роботу з невеликим окладом і подальшим підвищенням.