Будуємо правильну маркетингову стратегію: 6 кроків – LuxSite

Деякі бізнесмени помилково вважають, що маркетингова стратегія – це синонім маркетингового плану. Але навіть діловим людям, які вже створили план і будують за ним свій бізнес, в майбутньому обов’язково доведеться освоїти правила складання стратегії.

План і стратегія – чим вони відрізняються?

План відповідає на запитання, як досягти цілей, а маркетингова стратегія пояснює ці цілі та відповідає на питання, чого ми повинні досягти. Таким чином, спочатку потрібно розробити стратегію, і тільки потім – план.

Багато підприємців вважає, що створення стратегії – це занадто тривала задача, тому зовсім від неї відмовляються. Але бізнес не може існувати без стратегії, адже формула успіху має такий вигляд: Стратегія (що) – План (як) – Активні дії – Прибуток. До того ж, процес створення стратегії можна розбити всього на 6 етапів.

1 етап. Аналіз ніші

Перш ніж обрати, який саме продукт запропонувати аудиторії, визначте, чи є на нього попит. У цьому допоможуть сервіси Яндекс Wordstat і Google Keyword Planner. За допомогою цих інструментів можна дізнатися, чи часто люди шукають в інтернеті інформацію про товари або послуги, які ви плануєте продавати.

За допомогою Яндекс Wordstat і Google Keyword Planner можна також проаналізувати географію запитів. Для цього потрібно лише вказати місто, область або країну, де живе потенційна аудиторія бренду. Варто використовувати обидва інструменти, враховуючи той факт, що українські користувачі найчастіше використовують Google, а російські – Яндекс.

Анализ ниши рынка

2 етап. Сегментуємо ринок

Деякі підприємці вважають, що зможуть зацікавити своїм товаром або послугою більшість людей. Насправді це не так. Не кожній людині потрібні кімнатні квіти, подарункові сертифікати або блокноти. Щоб визначити свою цільову аудиторію і методи створення адаптованої під її запити реклами, треба відповісти на низку питань:

  • де живе аудиторія;
  • стать і вік клієнтів;
  • скільки заробляють клієнти;
  • які у них захоплення;
  • проблеми цільової аудиторії;
  • її мрії.

3 етап. Маркетингова стратегія: вивчаємо конкурентів

Вихід на ринок без розуміння конкурентного середовища – це бізнес-самогубство. Перш ніж запропонувати свій товар клієнтам, потрібно зрозуміти, за що вони люблять або зневажають інші компанії, які вже працюють на ринку. Проаналізувати їхні плюси і мінуси допоможуть два ресурси.

  • Similar Web. Дасть інформацію про те, які сайти найчастіше переглядає цільова аудиторія, а також визначить джерела трафіку конкурентів.
  • Buzzsumo. Допоможе дізнатися, які статті в блогах конкурентів відвідувачі читали найчастіше. Варто створити на основі отриманої інформації власний контент.

Визначивши сильні та слабкі сторони конкурентів, підприємець зможе створити бренд з перевагами, які любить аудиторія, і позбутися недоліків, які її дратують.

4 етап. Ставимо цілі

Підприємець повинен чітко уявити, яким хоче бачити свій бізнес через рік, два, п’ять років, а потім прописати покроковий план дій на кожен тиждень. Якщо підприємець-початківець поставить собі за мету заробити 100 тисяч доларів через три роки, то спочатку вона здасться йому недосяжною.

Але якщо він складе чіткий план дій, що необхідно здійснити для отримання бажаного доходу, то заповітні 100 тисяч стануть набагато ближчими. Маркетингова стратегія – це шаблон, але в процесі розвитку варто коригувати мету й актуалізувати плани.

5 етап. Позиціонування

На цьому етапі підприємець повинен створити для свого бренду образ, який сподобається аудиторії. Для цього треба скористатися кількома порадами.

  • Створіть чіткі асоціації з брендом: авторитети, символи, кольори, гасла, музика. Якщо бренд легко запамʼятовується, покупці точно про нього ніколи не забудуть.
  • Покажіть, що ви експерт у своїй справі, і люди повірять в якість вашого товару. Діліться на своїй сторінці в соцмережах або блозі корисними статтями, викладайте огляди ваших продуктів і послуг, розповідайте про цікаві новинки в своїй сфері.
  • Активно спілкуйтеся з людьми в соцмережах. Незабаром ви виявите, що бренд уже має постійну віддану аудиторію.

6 етап. Фінансовий план

На цьому етапі слід продумати майбутні фінансові витрати. Фінансовий план – це фінансова схема стратегії. Завдяки цьому підприємець побачить, скільки коштів доведеться вкласти і яким у результаті буде прибуток.

Звичайно ж, ще жодна війна в світі не пішла за планом, але й без плану на війні не вижити ні дня. Маркетингова стратегія просування – це чіткий план, який вносить ясність в те, що відбувається. Якщо в будь-який момент часу ви розумієте, що відбувається, і як це змінити, у вас точно вийде побудувати прибутковий бізнес! Сформуйте чіткий план, і нехай ваша справа приносить прибуток, а не зайві приводи для занепокоєння!

Інші новини

1/1

Контакти

+38 (093)500 22 11

с 9:00 до 18:00

вул. Вадима Гетьмана 4;
Київ, Київська обл., 04116

Потрібен якісний інтернет-маркетинг?
Ми допоможемо і попроектно, і з послугами "під ключ"