Голосовий пошук в Гуглі: чому це так важливо?

За статистикою Google, сьогодні 55% підлітків і 41% дорослих користуються функцією голосового пошуку. Голосовий пошук – це 21% мобільних запитів. Голосове спілкування з комп’ютером стало таким популярним, що сьогодні вже 25% користувачів дають голосові команди Windows 10. Експерти прогнозують, що у 2020 році половина всіх запитів онлайн будуть голосовими. Для цього є декілька причин:

  • Голосовий пошук в 3,7 раза швидший, ніж текстовий.
  • ГП на мобайлі набагато зручніший, ніж текстовий набір.
  • Не всі люди люблять набирати текст. Результати Voice usage trends 2019 підтверджують, що деяким користувачам набагато легше надиктувати запит, ніж написати його.

Як голосовий набір Гугл впливає на SEO?

Сьогодні більшість підприємців починають усвідомлювати, наскільки важливо оптимізувати сайт під ГП. Чим же аудіопошук відрізняється від текстових запитів?

  • Він довше. За статистикою, стандартний текстовий запит складається з 3 слів, наприклад «купити матрац знижка». А ось якщо користувачеві потрібно не написати, а проговорити цю фразу, швидше за все, він скаже «де можна купити матрац зі знижкою».
  • Це розмовні фрази, а не комп’ютерна мова. Якщо ми пишемо в рядку пошуку щось на кшталт «троянди дн замовити», то голосом цей запит звучатиме так: «де можна замовити троянди на день народження»?

Гугл пошук по голосу видає не тільки посилання на сайти, а й короткі текстові відповіді. Якщо ви, наприклад, хочете дізнатися, скільки коштує квиток до Варни, Google видасть не тільки посилання на сайти, а й готовий текст-відповідь в додатку пошуку (featured snippet). Через цю «особливість» кількість переходів на сайти вже зменшилася на 37%.

Як налаштувати голосовий пошук?

Як голосовий набір Гугл впливає на SEO

Сьогодні головне завдання для підприємця в мережі – дати відповідь на запитання користувача. Ось яким повинен бути хороший голосовий пошук.

  1. «Проста людська мова». Не забувайте, що тепер при підборі ключових слів важливі не тільки сезон, обсяги пошуку і CPC, а й «людські» формулювання. Якщо раніше ключовим міг бути запит з двох-трьох слів, які не узгоджуються між собою (на кшталт «термокостюм альпініст»), то сьогодні використовуються пошукові фрази на зразок «який термокостюм підібрати альпіністу».
  2. Довгі ключі. Сеошники не люблять довгих ключових фраз, вони є низькочастотними. Але частота введення таких фраз буде зростати, тому краще вже сьогодні використовувати їх у текстах.
  3. Гугл голосовий пошук – запитання. Раніше користувач вводив у пошуковий запит набір слів на кшталт «сео», але використовуючи смартфон людина, швидше за все, промовить щось на кшталт «як вийти на перше місце в пошуковій системі Google». Щоб визначити питальні ключі для вашого сайту, скористайтеся ресурсами BuzzSumo’s Question Analyzer і Answer the Public.
  4. Backlinko визначили, що стандартна відповідь Google рідко складається з понад 30 слів. Звичайно ж, це не означає, що потрібно публікувати в блозі тексти по 30 слів, адже такий підхід викликав би в аудиторії тільки подив. Щоб потрапити в «відповіді», створіть FAQ-сторінки спеціально для ГП! Пошуковик майже у 2 рази частіше формує відповіді для ГП, отримуючи інформацію з FAQ-сторінок, кожну з яких можна знайти за багатьма ключовими фразами.
  5. Голосовий набір в Гуглі: ера довгих текстів. Пошуковик частіше знаходить відповіді для ГП у статтях від 2300 слів (не символів, а саме слів). Чим довшою є стаття, тим більше в ній органічно вписаних ключових фраз (як пам’ятаємо, в коротку статтю багато ключів не поставиш, інакше буде переспам).
  6. Оптимізація під сніпет. Відповіді в голосовому пошуку часто формуються з розширеного інформаційного блоку під пошуковим посиланням, тобто зі сніпета. Це відбувається в 40% випадків.
  7. Вбудовуйте довгі низькочастотні фрази в лонгріди. Тільки 2% відповідей пошукової видачі в ГП були сформовані з ключових слів з title. Система шукає інформацію для формування короткої відповіді по всьому тексту та видає користувачу те, що вважає найкориснішим.
  8. Прискорте завантаження сайту. Результати для ГП завантажуються на 3,8 раза швидше.
  9. Сайти, які публікують більше посилань, краще видно пошуковику, який шукає відповідь на ГП. Середній рейтинг доменів при цьому становить 77, а авторитетність ресурсу не грає ролі взагалі.
  10. Запити «поруч зі мною». Сьогодні люди шукають заклади не по містах, а по кварталах! Якщо ваш бізнес – локальний, терміново починайте оптимізацію під Гугл голосовий пошук! За статистикою, з початку 2017 року запит «поруч зі мною» був введений частіше на 150%. До того ж, у 2018 році люди набагато частіше користувалися аудіопошуком не тільки вдома або в офісі, а й в кафе, спортивних центрах тощо.

Не варто довго гадати над тим, як налаштувати голосовий пошук для вашого бізнесу. Починайте оптимізацію вже зараз. Поки деякі підприємці навіть не підозрюють про існування голосового пошуку, користувачі вже активно говорять з Гуглом, а не пишуть йому.

Схожі статті