Кому не потрібен інтернет-маркетолог? Досвід підприємців і директорів – LuxSite

В обов’язки інтернет-маркетолога входить аналіз ринку і цільової аудиторії, пошук каналів і складання стратегії для просування продукту в інтернеті, а також аналіз показників ефективності цих стратегій. Здається, якщо взяти такого фахівця в команду, продажі моментально підуть вгору. Але не практиці бувають труднощі:

  • Не завжди вдається знайти хорошого спеціаліста. Тим більше що зараз інтернет-маркетологами називають себе копірайтери, редактори, SEO та SMM-спеціалісти, таргетологи і навіть дизайнери.
  • Це додаткові витрати. Доведеться платити заробітну плату спеціалісту та оплачувати заходи, які він має намір провести. А вони не завжди окупаються.
    Кому не потрібен інтернет-маркетолог
  • Ефективність практично будь-якої маркетингової стратегії складно спрогнозувати. Ні один фахівець не дасть вам 100% гарантії, що ви не зільєте бюджет на контекстну рекламу або піар через відомих YouTube-блогерів.

То може без інтернет-маркетолога можливо обійтись?

Аби в цьому розібратись, ми опитали підприємців і директорів компаній. Вони поділились думками і досвідом співробітництва з інтернет-маркетологами.

Катерина Єремєєва, психолог

Катерина дає консультації з сімейної та дитячої психології, займається продажем метафоричних карт і психологічних ігор. Для залучення клієнтів використовує соцмережі.

Катерина Єремєєва, психолог«Зараз в моїй спільноті більше 20 тис. підписників, всі “живі” і переважно активні. Я починала сама, без помічників: реєструвала робочі акаунти, запрошувала людей, наповнювала групу рідкісним, корисним контентом.
Потім у мене з’явилися “бійкі” конкуренти, стало не вистачати часу на групу, і я запросила редактора та спеціаліста по запрошенню підписників.
Свого маркетолога у мене нема, хоча думаю над цим. Поки функції маркетолога виконую я. З редактором проводимо конкурси, робимо огляди, аби привабити аудиторію до конкретного товару.
Деколи запрошую маркетолога для консультації та маркетингового аналізу: куди рухатися, які помилки, на що звернути увагу. Поки цього цілком вистачає».

Висновок. Катерина знайшла хорошого редактора, зробила ставку на якісний, рідкісний контент, завдяки чому отримала лояльну аудиторію і продажі в соцмережах навіть без спеціаліста по маркетингу.
При невеликому бізнесі невеликих бюджетах можна найняти кілька фахівців вузького профілю і разово звертатись за консультацією до маркетолога, аби він відкоригував роботу.

Михайло Гаєвський, підприємець

Михайло продає шкіряну галантерею. Шукає постачальників, контролює точки на ринку, заключає договори з клієнтами на опт і не займається маркетингом. У Михайла нема офісу і штату працівників, крім реалізаторів на точках. Наймати спеціаліста видалено йому теж незручно. Виходом стала робота з агенцією комплексного інтернет-маркетингу.

Михайло Гаєвський, підприємець«Спочатку було мало толку і був песимізм, але з досвіду інших товаришів знав, що всі ці маркетингові примочки спрацьовують не одразу. Вкладення почали окупатися з друого року роботи.
Випробовували різні рекламні канали по залученню клієнтів. Найбільш ефективною виявилась реклама, а ось магазин на Авіто зовсім не спрацював.
В принципі, результатом, хоча й не одразу, але задоволений: зробили сайт, з’явились нові клієнти на ОПТ, стали працювати з іншими регіонами України. Зручно що все в комплексі».

Висновок. Для хорошого результату потрібно найняти маркетолога, який розробить стратегію і буде аналізувати її результати, і додатково штат інших фахівців: копірайтерів, таргетологів, програмістів і т.д. Аби не забивали собі баки було простіше, можна просто звернутись в агенцію інтернет-маркетингу, де всі ці фахівці вже працюють.

Роман Сорокін, директор виробництва

Роман займається виробництвом елітних міжкімнатних дверей, сходів, кабінетів з масиву деревини. Товар дорогий, цільова аудиторія специфічна.

Роман Сорокін, директор виробництва«Зараз я не працюю з інтернет-маркетологом. Це виявилось не так ефективно, як мені описали. У мене в основному продажі йдуть з рук в руки, так зване сарафанне радіо. Через партнерів також: дизайнерів та дилерські салони.
Через інтернет якщо і буває одне замовлення на рік – це добре. Замовити мої двері через інтернет в принципі неможливо. Вони виготовляються на замовлення: визначеного розміру, моделі, кольору, відкриття, комплектації лиштв, ручок. Над цим працюють дизайнери, технологи, замовник погоджує кожен етап.
Окрім того, мої двері коштують дорого. їх потрібно випробувати, відкрити, переконатись в якості, що вони з цільного, дорогого дерева. Клієнти вище середнього, не молоді і знаходять мене офлайн. Зазвичай в інтернеті вони навчились лише дивитись прогноз погоди, їм потрібна увага та повага.
На заміри доводиться виїжджати не один раз. Це як пошити ексклюзивну сукню без примірки, через інтернет – не можливо. Хоча після Нового Року хочу відкрити салон в Німеччині і почати планую з інтернету. Там трохи інша аудиторія. Думаю тоді і знадобиться інтернет-маркетолог».

Висновок. не кожен товар буде добре продаватись в інтернеті. Можливо, замість того, аби наймати інтернет-маркетолога, краще розвивати партнерські відносини з суміжним бізнесом. А ось якщо ви тільки виходите на новий ринок, такий спеціаліст вам допоможе.

Дмитро Кибкало, засновник компанії «Мосигра»

Дмитро — засновник найбільшої компанії на пострадянському просторі, що займається виготовленням та продажем настільних ігор. За маркетингом компанії “Мосигра” спостерігають багато спеціалістів, а книга директорів компанії “Бізнес як гра” отримала премію “Ділова книга 2016”. Дмитро поділився з нами своїм досвідом роботи з інтернет-маркетологом.
Дмитро Кибкало, засновник компанії «Мосигра»«Компанії 9 років і, звісно ж, всі 9 років маркетинг є одним з ключових напрямків, в якому ми працюємо. Питання про те, потрібно це чи ні, ніколи не виникало.
Нашого директора по маркетингу я знайшов, коли шукав копірайтера – читав блоги і шукав людину, яка краще за всіх пише. В результаті вже 8 років ми працюємо разом і я радий, що Сергій в нашій команді.
У нас було немало негативного досвіду в побудуванні маркетингових стратегій. Але негативний досвід – це просто платне навчання.
В «Мосигрі» працює хороша команда і ми досить органічно доповнюємо один одного. Тому нема проблем з ідеями та креативами.
З приводу стратегії і т.д. Я вважаю, що керівник повинен володіти компетенціями маркетолога. Але все-таки конкретні задачі краще виконувати спеціалісту».

Підведемо підсумок

Коли маркетолог точно не потрібен:

  • Якщо у вас невеликий бюджет і потрібна порада маркетолога, достатньо деколи замовляти разові консультації фахівця.
  • Якщо ваша цільова аудиторія – не активні користувачі інтернету, робіть акцент на офлайн-маркетинг, розвивайте партнерські відносини з суміжним бізнесом.
  • Окрім інтернет-маркетолога вам знадобляться спеціалісти, які будуть реалізувати стратегію. Якщо ви не готові до великого штату працівників, зверніться до агенції комплексного інтернет-маркетингу.

Коли інтернет-маркетолог потрібен:

  • У вас новий бізнес або ви виходите на інший ринок. Професіонал допоможе увійти в ринок, проведе аналіз цільової аудиторії, знайде канали взаємодії з нею, вивчить конкурентів та розробить стратегію просування бізнесу в інтернеті.
  • У вас велика компанія і ви плануєте рости і масштабуватись. рости без стратегії складно, затратно і неправильно. інтернет-маркетолог задасть вектор розвитку.

Інтернет-маркетолог — це корисний фахівець в штаті. Але деколи без нього можна обійтись, найняти для консультації або проектно, або звернутись в агенцію. А ще, якщо ви розвиваєте бізнес в інтернеті, не зайвим буде самостійно слідкувати за трендами маркетингу. тому що навіть роботу фахівця потрібно контролювати і коригувати. А у вас був досвід роботи з інтернет-маркетологом? Чи виявився він корисним для компанії, чи ви вправляєтеся власними силами? поділіться в коментарях, цікаво зібрати якомога більше думок з цього питання.

Автор: СЕО інтернет-агенції LuxSite.ua Олександр Ляховець

В обязанности интернет-маркетолога входит анализ рынка и целевой аудитории, поиск каналов и составление стратегий для продвижения продукта в интернете, а также анализ показателей эффективности этих стратегий. Кажется, если взять такого специалиста в команду, продажи моментально пойдут в гору. Но на практике бывают сложности:

  • Не всегда удается найти хорошего специалиста. Тем более что сейчас интернет-маркетологами называют себя копирайтеры, редакторы, SEO и SMM-специалисты, таргетологи и даже дизайнеры.
  • Это дополнительные траты. Придется платить зарплату специалисту и оплачивать маркетинговые мероприятия, которые он намерен провести. А они не всегда окупаются.

Кому не нужен интернет-маркетолог

  • Эффективность практически любой маркетинговой стратегии сложно спрогнозировать. Ни один специалист не даст вам 100% гарантии, что вы не сольете бюджет на контекстную рекламу или пиар через известных YouTube-блоггеров.

Так может, без интернет-маркетолога можно и обойтись?

Чтобы в этом разобраться, мы опросили предпринимателей и директоров компаний. Они поделились мнениями и опытом сотрудничества с интернет-маркетологами.

Екатерина Еремеева, психолог

Екатерина дает консультации по семейной и детской психологии, занимается продажей метафорических карт и психологических игр. Для привлечения клиентов использует соцсети.

«Сейчас в моем сообществе больше 20 тыс. подписчиков, все “живые” и преимущественно активные. Я начинала сама, без помощников: регистрировала рабочие аккаунты, приглашала людей, наполняла группу редким, полезным контентом. Екатерина Еремеева, психолог
Потом у меня появились “бойкие” конкуренты, стало не хватать времени на группу, и я пригласила редактора и специалиста по приглашению подписчиков.

Своего маркетолога у меня нет, хотя думаю над этим. Пока функции маркетолога выполняю я. С редактором проводим конкурсы, делаем обзоры, чтобы привлечь аудиторию к определенному товару.
Иногда приглашаю маркетолога для консультации и маркетингового анализа: куда двигаться, какие ошибки, на что обратить внимание. Пока этого вполне хватает».

Вывод. Екатерина нашла хорошего редактора, сделала ставку на качественный, редкий контент, благодаря чему получила лояльную аудиторию и продажи в соцсетях даже без специалиста по маркетингу.
При небольшом бизнесе и небольших бюджетах можно нанять несколько узких специалистов и разово обращаться за консультацией к маркетологу, чтобы он подкорректировал работу.

Михаил Гаевский, предприниматель

Михаил продает кожгалантерею. Ищет поставщиков, контролирует точки на рынке, заключает договора с клиентами на опт и не занимается маркетингом. У Михаила нет офиса и штата сотрудников, кроме реализаторов на точках. Нанимать специалиста удаленно ему тоже неудобно. Выходом стала работа с агентством комплексного интернет-маркетинга.

«Вначале было мало толку и был пессимизм, но по опыту других товарищей знал, что все эти маркетинговые примочки срабатывают не сразу. Окупаться вложения начали со второго года работы.Михаил Гаевский, предприниматель
Пробовали разные рекламные каналы по привлечению клиентов. Самым эффективным оказалась реклама, а вот магазин на Авито совсем не сработал.

В принципе, результатом, хоть и не сразу, но доволен: сделали сайт, появились новые клиенты на опт, стали работать с другими регионами. Удобно, что все в комплексе».

 

 

Вывод. Для хорошего результата нужно нанять маркетолога, который проработает стратегию и будет анализировать ее результаты, и дополнительно штат других специалистов: копирайтеров, таргетологов, программистов и т. д. Чтобы не забивать себе баки было проще, можно просто обратиться в агентство интернет-маркетинга, где все эти специалисты уже работают.

Роман Сорокин, директор производства

Роман занимается производством элитных межкомнатных дверей, лестниц, кабинетов из массива дерева. Товар дорогой, целевая аудитория специфическая.

«Сейчас я не работаю с интернет-маркетологом. Это оказалось не так эффективно, как мне описали. У меня в основном продажи идут из рук в руки, так называемое сарафанное радио. Через партнерские программы тоже: дизайнеров и дилерские салоны.Роман Сорокин, директор производства
Через интернет если и бывает один заказ в год — это хорошо. Заказать мои двери через интернет в принципе невозможно. Они делаются под заказ: определенного размера, модели, цвета, открывания, комплектации наличников, ручек. Над этим работают дизайнеры, технологи, заказчик согласует каждый этап.

Кроме того, мои двери стоят дорого, их нужно пощупать, пооткрывать, убедиться в качестве, что они из цельного, дорогого дерева. Клиенты выше среднего, не молодые и находят меня офлайн. Обычно в интернете они только научились смотреть прогноз погоды, им нужно внимание, уважение.
На замеры приходится выезжать не один раз. Это как сшить эксклюзивное платье без примерки через интернет — невозможно. Хотя после Нового года хочу открыть салон в Германии и начать планирую с интернета. Там немного другая аудитория. Думаю, тогда и понадобится интернет-маркетолог».

Вывод. Не каждый товар будет хорошо продаваться в интернете. Возможно, вместо того, чтобы нанимать интернет-маркетолога, лучше развивать партнерские отношения со смежным бизнесом. А вот если вы только выходите на новый рынок, такой специалист вам поможет.

Дмитрий Кибкало, учредитель компании «Мосигра»

Дмитрий — учредитель крупнейшей компании на постсоветском пространстве, которая занимается производством и продажей настольных игр. За маркетингом «Мосигры» наблюдают многие специалисты, а книга директоров компании «Бизнес как игра» получила премию «Деловая книга 2016». Дмитрий поделился с нами своим опытом работы с интернет-маркетологом.

«Компании 9 лет, и, конечно же, все 9 лет маркетинг является одним из ключевых направлений, в котором мы работаем. Вопроса о том, нужно это или нет, никогда не было.Дмитрий Кибкало, учредитель компании «Мосигра»
Нашего директора по маркетингу я нашел, когда искал копирайтера – читал блоги и искал человека, который лучше всего пишет. В итоге мы уже 8 лет работаем вместе, и я рад, что Сергей в нашей команде.

У нас было немало негативных опытов в построении маркетинговых стратегий. Но негативный опыт – это просто платное обучение.
В «Мосигре» работает хорошая команда, и мы достаточно органично друг друга дополняем. Поэтому нет проблем с идеями и креативами.
По поводу стратегии и т. д. Я считаю, что руководитель должен обладать компетенциями маркетолога. Но все-таки конкретные задачи лучше делать специалисту».

Подведем итог

Когда маркетолог точно не нужен:

  • Если у вас небольшие бюджеты и нужен совет маркетолога, достаточно иногда заказывать разовые консультации специалиста.
  • Если ваша целевая аудитория — не активные пользователи интернета, делайте акцент на оффлайн-маркетинге, развивайте партнерские отношения со смежным бизнесом.
  • Кроме интернет-маркетолога, вам понадобятся специалисты, которые будут реализовывать стратегию. Если вы не готовы к большому штату сотрудников, обратитесь в агентство комплексного интернет-маркетинга.

Когда интернет-маркетолог нужен:

  • У вас новый бизнес или вы выходите на другие рынки. Профессионал поможет войти в рынок, проведет анализ целевой аудитории, найдет каналы взаимодействия с ними, изучит конкурентов и разработает стратегию продвижения бизнеса в интернете.
  • У вас крупная компания и вы планируете расти и масштабироваться. Расти без стратегии сложно, убыточно и неправильно. Интернет-маркетолог задаст вектор развития.

Интернет-маркетолог — это полезный специалист в штате. Но иногда без него можно обойтись, нанять для консультации или проектно, либо обратиться в агентство. А еще если вы развиваете бизнес в интернет, будет не лишним самостоятельно следить за трендами маркетинга. Потому что даже работу специалиста нужно контролировать и корректировать. А у вас был опыт работы с интернет-маркетологом? Оказался ли он полезен компании или вы справляетесь своими силами? Поделитесь в комментариях, интересно собрать как можно больше мнений по этому вопросу.

Автор: СЕО интернет-агентства LuxSite.ua Александр Ляховец

Інші новини

1/1

Контакти

+38 (093)500 22 11

с 9:00 до 18:00

вул. Вадима Гетьмана 4;
Київ, Київська обл., 04116

Потрібен якісний інтернет-маркетинг?
Ми допоможемо і попроектно, і з послугами "під ключ"