Що таке контекстна реклама? Щоб зрозуміти, як вона працює, розглянемо прості приклади. Люди, які відвідали онлайн-магазин одягу, будуть бачити рекламу кросівок або джинсів на сайтах, де побувають найближчим часом. А ось користувачів, які шукали нову книгу, буде ще довго «супроводжувати» реклама книжкових онлайн-магазинів.
Реклама, яка сама «шукає» зацікавлену аудиторію, називається контекстною. Таку рекламу налаштовують в Яндекс.Директ і Google AdWords. У процесі створення кампанії можна налаштувати різні критерії: час показу оголошень, інтереси цільової аудиторії та географію її проживання, платоспроможність, вік тощо.
Контекстна реклама: текст, картинка, відео
Існує декілька видів контекстної реклами, які PPC-фахівець використовує для досягнення різних
маркетингових цілей.
- Текстова. Користувач вводить запит, наприклад, «купити кактус у Києві», і пошукова система разом із низкою посилань видає йому контекстне рекламне оголошення. Чим вищою є ставка такого оголошення, його мінімальний рейтинг і якість цільової сторінки, тим вище воно буде стояти в рейтингу пошукової видачі. Чим правильніше сформульовані характеристики цільової аудиторії та ключові слова, тим більше шансів у такого оголошення потрапити на вершину рейтингу. Оплату за текстову рекламу отримує сервіс, за допомогою якого вона була створена. Текстові повідомлення є швидкою відповіддю на актуальний запит аудиторії.
- Банерна реклама, на відміну від текстової, допомагає не тільки відповісти на запит аудиторії, а й сформувати його. Іншими словами, яскраві анімаційні або статичні «картинки»-оголошення призначені для того, щоб зацікавити користувачів новим продуктом. Оплата такого оголошення складається з двох частин – рекламній мережі та сайту, де буде розміщуватися оголошення.
- Відеореклама – це рекламний ролик, в якому підприємець розповідає про свою послугу або продукт. Умови розміщення в цьому випадку будуть такими ж, як і для реклами-картинки.
- Google Merchant Center. Оголошення-іконки товарів із зазначенням ціни та коротким описом видаються одразу після введення відповідного запиту в пошуку. Оплату за рекламу цього типу отримує рекламна мережа, де розмістили повідомлення.
- Адаптивна реклама КМС. Повідомлення адаптуються під формат сайту. Орієнтуючись на низку критеріїв, система сама ухвалить рішення, який варіант оголошення показати користувачеві – текстовий або графічний. Оплату за рекламу в такому випадку отримає і рекламна мережа, і сайт, де буде показуватися оголошення.
На якому ресурсі розмістити рекламу?
Рекламне повідомлення будь-якого типу можна поширювати одним зі способів, про які ми
розповімо далі.
- Пошуковий. Контекстна реклама «знайде» користувачів одразу ж після того, як вони введуть ключові слова в рядок пошукової системи, яка видасть їм рекламне повідомлення з активним посиланням на сайт (воно повинна вести на сторінку товару, а не на головну сайту).
- Медійний метод. Реклама буде показана аудиторії на тематичних або медійних сайтах. Вона може бути статичною або ж динамічною (банер).
- Пошуково-медійна реклама. Рекламне оголошення в цьому випадку потрапляє і в пошукову систему, і на сайти відповідної тематики. Перш за все система покаже його у відповідь на пошуковий запит, а за залишковим принципом – на тематичних сайтах.
- Торгова реклама. Оголошення має вигляд інформаційного блоку на сторінці пошукової видачі та демонструється праворуч від знайдених системою посилань.
- Google Покупки. Пошукова система формує повідомлення, орієнтуючись не на ключові слова, а на короткі описи товарів на сайті. Чим точніше та повніше опис, тим більше шансів у повідомлення потрапити на вершину рейтингу пошукової видачі.
- Відео. Найчастіше такі ролики демонструють в YouTube або на сайтах спорідненої тематики. Існує три формати розміщення такого відео в мережі: TrueView In-Stream, TrueView Video Discovery і заставка. Перший спосіб поширення передбачає, що рекламний ролик буде показуватися на початку, в середині або наприкінці відео в YouTube, а пропустити його можна буде через декілька секунд. Збільшувати кількість періоду показу не рекомендують, адже зацікавлений користувач і так перегляне ролик, а незацікавлений лише відчує роздратування. TrueView Video Discovery – це розміщення рекламного ролика у відео на YouTube або на сайті спорідненої тематики. А заставка – це короткий 6-секундний ролик на початку відео на YouTube.
- Кампанія для додатків. Кампанія, орієнтована на iOS або Android, допомагає максимально
використовувати можливості Google AdWords.
Контекстна реклама – це «швидкий спосіб» підвищити продажі
Контекстна реклама гарантує швидкий ефект, на відміну від, наприклад, seo-просування. Ви платите тільки за кліки людей, дійсно зацікавлених у вашому продукті, і водночас можете обирати позицію оголошення в пошуковому рейтингу. Ви можете розмістити рекламу на відповідних сайтах і показувати її в потрібний час. Але і це ще не всі переваги контекстної реклами:
- Ефект можна проаналізувати з урахуванням ключових характеристик аудиторії, яка на неї відреагувала. Можна буде навіть дізнатися, яким шляхом прийшли користувачі.
- Контекстна реклама працює навіть у тому випадку, якщо ваш сайт не оптимізований. Говоримо одразу – від потреби оптимізувати його це не врятує, адже якщо багато зацікавлених користувачів прийдуть на кривий і незрозумілий сайт, то вони все одно підуть звідти, так нічого і не купивши.
- За потреби знизити витрати на рекламу кампанію можна зупинити або призупинити.
Ефект від контекстної кампанії можна посилити, використовуючи для цього методи ремаркетингу. Ремаркетинг – це спосіб залучення відвідувачів, які вже цікавилися вашим продуктом або послугою на сайті. Існують такі методи ремаркетингу:
- Ремаркетинг в медійних мережах. Всім людям будуть демонструватися рекламні повідомлення, але лише після того, як списки ремаркетингу наберуть мінімальну кількість користувачів.
- Динамічний. В цьому випадку система формує повідомлення для кожного користувача індивідуально, враховуючи історію його дій на сайті.
- Пошуковий ремаркетинг. У процесі видачі пошукових результатів повідомлення показуватимуться користувачеві, який вже відвідував сайт раніше. Для цього в ремаркетингових списках пошукової мережі повинно бути не менше 1000 осіб.
- Відеоремаркетинг. Цей вид відрізняється від медійного ремаркетингу тільки тим, що показуватимуться не банери або текстові пости, а відео.
Що ж потрібно робити, щоб контекстна реклама точно принесла очікуваний ефект? Перш за все, потрібно оптимізувати сайт і спростити форму замовлення. За статистикою, покупку роблять тільки троє з десяти людей, які вже побували в кошику, а решта сім переривають процедуру замовлення саме через складну процедуру. Також важливо проаналізувати всі дзвінки та джерела цільових звернень.
Контекстна реклама – це ваш вибір, якщо потрібно досягти швидких результатів. Якщо при грамотному SEO-просуванні перші результати ви побачите за декілька місяців, то контекстна реклама дасть ефект одразу. Це швидкий спосіб потрапити в топ Google. А щоб результати не змусили себе довго чекати, довірити налаштування контекстної реклами краще професіоналам. Фахівці компанії «Luxsite» налаштують рекламні кампанії та приведуть вам нових клієнтів одразу після запуску.