Контекстна реклама сайту – високоефективний метод для просування бізнесу. Але в різних нішах потрібно використовувати різні інструменти реклами, так як кожна ніша має свої особливості, які не можна не враховувати.
Отже, які ж аспекти варто враховувати при налаштуванні контекстної реклами для бізнесу?
Мета реклами, незалежно від виду бізнесу, одна – не просто покрити витрати на покази, а й принести прибуток.
Для того щоб було простіше зрозуміти принципи реклами, можна розділити продажу на три види:
- прямі. Продажі вже існуючого товару людям, які свідомо в ньому зацікавлені, тим, які його шукають;
- створення попиту. Реклама нового товару або послуги, або продаж товару потенційним клієнтам, що не шукали його, але можуть бути зацікавлені;
- підвищення впізнаваності бренду – завоювання довіри більшої кількості клієнтів у своїй ніші.
Потреба в товарі (потрібен він терміново чи ні) також грає важливу роль у виборі концепції просування бізнесу. Потреба можна розділити на три групи:
- термінова;
- нетермінова;
- важливий довгий вибір.
В принципі і з таким важливим рішенням, як, наприклад, покупка квартири або машини може бути такий варіант, що людина побачила і відразу ж купив. Але подібне трапляється не так часто.
Для правильного використання інструментів контекстно реклами краще визначити конкретно до якого виду належить товар чи послуга, що надаються вами.
Залежно від типу продажів, який вам необхідний – пряма, створення попиту або підвищення впізнаваності торгової марки – і від типу потреби клієнта в ваш товар – термінова, нетермінова, довгий вибір – ми рекомендуємо вам скористатися наступними порадами.
Визначення цільової аудиторії – першочерговість і головний момент у виборі рекламної стратегії. Щоб зрозуміти інтереси і потреби вашої цільової аудиторії поставте себе на місце покупця. Для більшої ефективності можете провести опитування або, принаймні, поцікавитися думкою друзів і знайомих. Пам’ятайте – попит вирішує все.
- Пропозиція повинна бути доступним для розуміння і максимально точним. Таким чином, приходячи на цільову сторінку, клієнти більш імовірно здійснять покупку.
- Постійно аналізуйте. Не припиняйте аналізувати покази, запити, дзвінки, конверсії (в тому числі і проміжні). Чим більше ви будете знати деталей, тим більше ймовірно ви зможете налаштувати ефективну рекламу.
Найчастіше зустрічається кейс «є товар – треба продати зацікавленому покупцеві». велике значення в такій ситуації має потребу в товар / послугу і частота виникнення такої потреби.
Термінова покупка
- Для термінових товарів важливо займати перші позиції в списку видачі пошуковика. До терміновим товарів можна віднести виклик таксі, замовлення піци, виклик сантехніка тощо. У цьому випадку користувач буде поспішати то подивиться всього пару перших в списку сайтів.
- Вказуйте в оголошенні телефон, причому на видному місці – це важливо.
- Можна налаштувати оголошення таким чином, що зателефонувати вам – буде єдиний варіант клієнта.
- Необхідно визначити частоту виникнення у клієнтів потреби в ваші товари і послуги. Так ви будете знати чи потрібно проводити будь-яку роботу з відвідувачами сайту.
- Для товарів і послуг, потреба в яких виникає регулярно, наприклад, замовлення обідів в офіс або виклик таксі, Ризон було б нагадувати про себе з певною періодичністю.
- Для одноразових товарів і послуг сенсу в такому нагадуванні немає. До таких послуг можна віднести виклик евакуатора, ремонт дверних замків, заміна вікон і так далі. В цьому випадку краще використовувати тільки рекламу в пошуку, так як інші види рекламі теперь не будуть себе виправдовувати.
- Найбільш ефективною буде локальна реклама термінових товарів або послуг. Рекламуватися варто в тому регіоні, де ви зможете надати послугу негайно.
Нетермінова покупка
- В цьому випадку добре використовувати рекламу в пошуку.
- Оптимальним варіантом буде триматися на 3-4 позиції списку. Так як у людини є час на пошук, він точно буде переглядати більше 5 варіантів.
- Вказувати ціну в рекламі корисно, адже клієнти, яким не підійде ваша пропозиція не буду кликати по оголошенню і зливати ваш бюджет.
- Ціна значить дійсно багато, тому якщо ваша ціна конкурентна – навіть не дуже високі позиції спрацюють.
- Реклама повинна займати досить багато місця. За помітного оголошенню більш ймовірно буду кликати.
- Ремаркетінг тим ефективніший, чим більше часу покупець буде вибирати товар.
- Якщо клієнт був на вашому сайті давно, то ймовірність того, що він зробить покупку саме у вас досить низька. Тому списки ремаркетингу краще ділити в залежності від давності відвідування.
- Недавнім відвідувачам є сенс нагадувати про себе частіше. Давнім – раз або два.Важливий довгий вибір (нерухомість, транспорт і т.п.)
- Перше місце в списку видачі абсолютно не обов’язково. Головне, одного разу слова клієнта, залишатися у нього на очах.
- Вибираючи щось, настільки важливе, як транспортний засіб або житло, клієнт точно буде розглядати багато варіантів. Тому немає сенсу переплачувати за топове місце.
- Щоб зрозуміти клієнта і принципи, за якими він вибирає, проаналізуйте запити за своєю тематикою. Якщо в запитах зустрічаються слова «форум» або «відгуки» – клієнт розглядає багато варіантів.
- Щоб привернути зацікавлену аудиторію краще використовувати конкретні, можливо, низькочастотні або локальні запити.
- Для охоплення більшої аудиторії спробуйте розширити запити. Але не забувайте вказувати важливі моменти, наприклад, ціну – якщо мова йде про щось специфічному.
- Дуже добре в нетермінових продажах допомагає медійна мережа. Вона дозволить вам отримати досить велику кількість відвідувачів за більш низьку ціну.
- Щоб отримати релевантні переходи з КМС використовуйте технології Яндекса і Google, які будуть враховувати відповідність запиту перед показом в КМС.
- Оголошення для медійної мережі робіть максимально детальними, щоб не «зловити» клієнта не з цільової аудиторії.
- Налаштуйте таргетинг на всі можливі джерела релевантних переходів – наприклад, тематичні майданчики.
Грамотно налаштуйте ремаркетинг – будьте на виду у потенційних клієнтів.
- Google дає списки схожих аудиторій, які можна використовувати для показів. Так як в списки зібрані по інтересам, то ймовірність отримати нових клієнтів з цих списків, досить велика.
- Можна створити свою аудиторію, використовуючи списки, які надає Google.
- Для того щоб інтерес аудиторії до ваших товарів і послуг не згас проводите акції, про які заявляйте за допомогою ремаркетингу.
Мета – створення попиту на новий продукт
Якщо вашою метою є пошук аудиторії, потенційно зацікавленою в вашому новому продукті, залучення цієї аудиторії на сайт і подальший продаж – такі поради для вас.
- Наприклад, клієнт не шукає конкретно цей товар, але міг би в ньому зацікавитися. Ваша мета в цьому випадку – щоб він не тільки зацікавився, але і купив запропонований вами продукт.
- Основний упор робіть на пошук, а на КМС.
- PPC (плата за клік) буде вигідніше PPV (плата за перегляд).
- Знайдіть майданчики, на які заходять клієнти з вашого списку. При наявності блоку AdSense на цих сайтах може бути показана ваша реклама.
- Для показу оголошень можна вибрати аудиторію з певними інтересами.
- У КМС ви також можете вибрати сайти певного напряму для показу своєї реклами.
- Збираючи майданчика по інтересам, перевіряйте їх якість. Іноді вони можуть бути поганими – реклама на таких сайтах вам не потрібна.
- Реклама в мобільних пропозиціях для даного випадку не підійде, так як часто клік по оголошенню з мобільного пристрою відбувається помилково.
- Банери повинні бути привабливими, якісними.
- Не обмежуйтеся одним-двома форматами для банера. Використовуйте якомога більше різних форматів. На менш популярних банерах і конкуренція менше.
- Може спрацювати варіант з околотематіческімі запитами і гібридної мережею.
- Може спрацювати варіант з аудиторією конкурента. Але тільки якщо ваша пропозиція дійсно цікаве.
- Не пропустіть з уваги ремаркетинг.
- Не забувайте аналізувати ефективність ремаркетингу за допомогою спеціальних скриптів, які вкажуть на те, яку частину сторінки переглянув залучений відвідувач.
- Можна використовувати e-mail-маркетинг, особливо якщо налаштуєте покази на листи конкурентів.
Мета – зробити свій бренд упізнаваним
Для розкрутки бренду реклама в Медійній мережі підійде відмінно. Все що вам потрібно – залучити цільову аудиторію і бути у них на очах – з цим допоможе ремаркетинг.
- Банерна реклама, націлених на схожі списки, інтереси і сайти дасть хороший результат.
- Ремаркетінг ніхто не відміняв.
- Якщо ви хочете відсікти аудиторію, яка взаємодіяла з вашою рекламою раніше – використовуйте для цього списки ремаркетингу.
- Для розкрутки бренду відмінно підійде реклама на YouTube. Вона і дешевше, ніж на телебаченні, і дає можливості таргетингу.
- Орієнтування на YouTube за інтересами, віком або локації дасть вам більш точну статистику.
- Якщо користувач натисне кнопку «пропустити» протягом перших п’яти секунд відео – ви не сплачуєте показ.
Від загальних порад до деталей: настройка, ведення і оптимізація кампанії
- Для неплатників ПДВ оплата через карту – кращий варіант.
- Для оплат вибирайте банк, який не знімає комісію за прямий переклад з рахунку на рахунок.
- Може виникнути потреба в поверненні грошей – перевірте правильність даних в платіжному дорученні.
Аналітика
- Використовуйте як мінімум один інструмент для аналітики.
- Використовуючи Google Analytics, зв’яжіть його з рекламним інструментом, щоб мати можливість передавати дані аналітики в AdWords.
- В аналітиці налаштуйте цілі.
- Якщо налаштувати в аналітиці кінцеву мету на ціну, то можна бачити ціну лидов в AdWords.
- Якщо основних цілей не достатньо для настройки оптимізатора конверсій – використовуйте проміжні. Краще щоб проміжні цілі були якомога ближче до кінцевої.
- Відстежуйте і аналізуйте дзвінки – це допоможе поліпшити стратегію проведення рекламної кампанії. Витрати на коллтаргетінг окупляться – можете не переживати.
- Google Tag Manager допоможе вам у відстеженні конверсій без необхідності вносити виправлення в код сайту.
- Якщо для реклами ви користуєтеся не тільки AdWords то краще використовувати мітки UTM – тоді ви зможете оцінити ефективність різних джерел.
- Аналізуйте конверсії на предмет завершення угоди – так ви зможете виявити недоробки і виправити їх.
Налаштування
- Краще при налаштуванні кампанії відключити рекламу на сайтах пошукових партнерів. По-перше, часто конверсій він не приносить. По-друге, CTR оголошень на них не впливає на показник якості Google.
- Якщо ви налаштовані на роботу з конкретним регіоном – налаштовуйте таргетинг по місцю розташування.
- Ставки за клік краще налаштовувати вручну, але ставки, які призначаються автоматично, іноді можуть обійтися вам дешевше.
- Налаштовуючи ротацію оголошень, вибирайте рівномірне їх чергування – тоді ви зможете самостійно проаналізувати ефективність кожного з них.
- Використання різних типів відповідності допоможе вам збільшити трафік (широкий) або ж отримати більш релевантні переходи (точний).
- Хороші результати дає використання оптимізатора ціни за конверсію.
- Налаштуйте часовий таргетинг, щоб не зливати бюджет в неробочий час. Наприклад, якщо ви надаєте послуги або товари, які можуть знадобитися клієнту терміново – тоді оголошення потрібно показувати в той час, коли ви фактично зможете приймати дзвінки.
- Якщо бюджет, який ви можете витрачати на рекламу щомісяця, обмежений, то краще встановити денний бюджет – так ви вбережете себе від передчасного витрати бюджету.
- Корегуйте ставку за перехід з мобільного пристрою. 100% коригування – якщо сайт не має мобільної версії.
- Коригувати ставку можна також по днях або місця перебування. При правильному використанні таке коригування буде вигідна для бізнесу.
- Виключіть покази на мобільних пристроях, якщо сайт на них відображається «криво». Перевірку сайту на адаптацію до мобільних пристроїв можна здійснити на спеціальних онлайн-ресурсах.
- Налаштуйте оголошення і кампанії окремо на різні сегменти і товари – так покази будуть найбільш доречними.
Ключові запити
- Для початку краще використовувати більше ключових запитів. Так ви зможете оцінити їх ефективність.
- Щоб не витрачати гроші даремно обов’язково використовуйте мінус-слова.
- В налаштуваннях робіть крос-мінусовку, щоб не привести клієнта на непотрібну йому сторінку або товар.
- Особливу увагу варто приділити точним, низькочастотних запитах. Переходи по ним зазвичай більш релевантні, призводять на сайт більше відвідувачів саме з цільової аудиторії, а також краще конвертах.
- Не відмовляйтеся від високочастотних запитів не зазнавши їх – можливо вони покажуть високу ефективність.
- Список загальних мінус-слів для облікового запису обов’язковий.
- Краще вибрати не високочастотний запит, але налаштувати широкий тип відповідності, ніж вибрати ключове слово занадто широкого значення.
- Зробіть дві кампанії – одну з точною відповідністю, іншу з широким. Проаналізуєте конверсії з обох кампаній і приймете рішення для себе.
- Використання ключових слів українською мовою дозволить українським компаніям отримати більше трафіку за низьку ціну.
- Ключевики вказують на регіон діяльності компанії будуть більш ефективними.
- Навіть якщо у вас вузька спеціалізація спробуйте зібрати якомога більше ядро ключових слів.
- Якщо ви продаєте товари від різних виробників, то використовуйте назви брендів в ключових словах. При цьому самі запити можуть бути однаковими, але з назвами різних брендів.
- Можна користуватися автоматичними настройками для утримання позицій реклами і цін за клік.
- Навіть на самому початку рекламної кампанії не слід занижувати ціни за клік, інакше потім ви не зможете отримати дешеві переходи.
- Якщо у вас великий асортимент товарів, то вигідніше будуть динамічні оголошення.
- Якщо ви надаєте послуги локально, то геотаргетинг – ваш кращий варіант.
Оголошення
- Оголошення з закликом до дії працюють краще.
- Для реклами в мобільних додатках краще підійдуть короткі, прості тексти, так як в основному реклама проглядається з мобільного, коли людина кудись поспішає і не має можливості переглянути багато тексту. Закликайте клієнта до того дії, яке він може здійснити з мобільного пристрою.
- У кожну групу додавайте не менш двох оголошень, щоб потім вибрати більш ефективне.
- Реклама акції більш дієва якщо в ній показується зворотний звіт до її закінчення.
- Рекламу акції потрібно налаштувати на конкретний час, щоб не витрачати гроші на це оголошення після закінчення акції, в разі, якщо ви забудете його відключити.
- {KeyWord:} покаже вам дослівно запит клієнта, за яким він потрапив до вас на сайт.
- Треба протестувати текст відображуваного URL. Ключ туди можна підставити також за допомогою {KeyWord:}
- Оцініть вид оголошення. Тексти з одним-двома словами, швидше за все, будуть виглядати непривабливо.
- Якщо на сайт внесли зміни і вам про це не повідомили – URL, вказаний в рекламі може виявитися неробочим. Відповідно і реклама показується даремно. Щоб уникнути такої ситуації встановіть скрипт, який буде відслідковувати використовувані в оголошеннях url.
- Якщо ваші товари не з дешевих, то вказуйте ціну в оголошенні. Таким чином, за нього будуть кликати тільки клієнти, готові заплатити вказану ціну і бюджет не буде зливатися даремно.
- Щоб в кінці заголовка здалася точка поставте її в кінці другого рядка тексту оголошення.
- Використання доповнень має кілька плюсів: клієнт зможе отримати більше інформації про товар / послугу, реклама займатиме більше місця і привертати увагу, CTR підвищиться.
- За допомогою додаткових посилань можна показати клієнту різні види товарів одного типу, щоб спростити йому пошуки.
- Покажіть клієнтові свої переваги за допомогою уточнень.
- Щоб в оголошенні показувався адреса синхронізуйте акаунти AdWords і Мій Бізнес.
- Номер телефону в оголошенні краще вказати, а з урахуванням перегляду реклами з мобільних пристроїв – просто необхідно.
Реклама в КМС
- Для створення простих банерів підійде безкоштовні сервіс від Google AdWords.
- У ремаркетингу звертайтеся до клієнта особисто.
- В оголошенні краще вказати час для прийняття рішення – так ви підштовхне клієнта до якнайшвидшого дії.
- Використовуйте слова і фрази, які спонукають клієнта до негайної дії. Наприклад: поспішіть отримати знижку, безкоштовна доставка, подарунок і т.п. Але тільки в разі, якщо ви готові забезпечити клієнту обіцяне.
- Розвиток аккаунта в Google+ піде на користь рекламі і також виведе розширення.
Налаштування КМС
- Для КМС краще виключити рекламу на мобільних пристроях.
- Видаліть з інтересів освіту і роботу, якщо тільки це не ваш рід діяльності.
- Не завжди варто націлювати за декількома принципами одночасно (по інтересам, по локації, по ключових запитах), тому що таким чином ви звузите аудиторію.
- Щоб банеру не надокучили і не набридли вашим потенційним клієнтам, налаштуйте покази – максимум 5 разів на унікального клієнта.
- Аналізуйте майданчика на предмет відповідності вашому роду діяльності і піднімайте ставки на самі відповідні з них.
Оптимізація
- Якщо не можете вчасно поповнити бюджет, то краще призупинити кампанію.
- Виключіть зі списку ключових слів ті запити, які приносять тільки трафік, без конверсій. Але тільки якщо ви впевнені що по цих запитах дзвінків немає.
- Чи не переставайте шукати нові ключові слова та мінус-слова для вашої кампанії. У цьому вам допоможе вкладка «Пошукові запити».
- Ціна за клік підніметься якщо впаде CTR, тому стежте за цим показником.
- Аналізуйте якість одержуваного трафіку за такими показниками, як відмови, залученість і час, який користувачі проводять на вашому сайті.
- Сформуйте окремий список ремаркетингу на якісні перегляди і окремий на неякісні.
- Простежити за діями користувачів на сайті вам допоможе Вебвізор.
Вибирайте рекомендації, які найбільше відповідають вашій діяльності, і налаштовуйте кампанію дотримуючись їх. Головне правило – не переставайте аналізувати. На практиці все буде зрозуміліше і ви зможете скласти свою індивідуальну стратегію реклами.