SEO vs SEM — різниця? – LuxSite

Стаття для тих, хто задається запитанням: «Чим відрізняється SEO (пошукова оптимізація) від SEM (пошукове просування)».
Існує думка про те, що суттєвих відмінностей немає. Але якщо розглянути питання детально, то можна провести певну межу між цими поняттями.

Що таке SEO?

Поняття “пошукова оптимізація” прийшло до нас з англійської мови. В оригіналі воно звучить “Search Engine Optimization”, скорочено SEO. Під пошуковою оптимізацією розуміють повний спектр робіт, необхідних і достатніх для того, щоб підвищити релевантність сторінок і перевести сайт у формат, пріоритетний для пошукових систем.
У більшості випадків SEO об’єднує роботи по зміні:

  • структури сайту;
  • контенту;
  • технічних характеристик ресурсу.

Фахівці аналізують поведінкові фактори, що допомагає визначити маркетингові недоліки сайту. Професіонали-сеошники також перевіряють якість відображення ресурсу на різних гаджетах і в різних браузерах, після чого вносять необхідні корективи. Адаптуючи сайт під вимоги пошукових систем, вони нарощують кількість посилань на інтернет-ресурсах, оптимізують мета-дані та контент, перевіряють тексти на унікальність, а також підвищують юзабіліті.

Основна ціль SEO – покращення позиції сайту на сторінці видачі на пошуковий запит користувача. За статистикою, інтернет-користувачі найчастіше клікають на перші декілька посилань на першій сторінці пошуковика.

Для пошукової оптимізації характерні такі плюси:

  • сайт відвідають люди, які дійсно цікавляться вашими послугами і товарами;
  • трафік залежить від ефективності дій сеошника, а не безпосередньо від бюджету;
  • sео не “вимкнеться”, навіть коли бюджет закінчиться.

Налаштували SЕО? Критерії ранжування онлайн-ресурсів постійно змінюються, тому над пошуковим просуванням потрібно працювати постійно. При цьому миттєвого ефекту чекати не варто. SEO – це гра “на перспективу”, звертайтесь до досвідчених спеціалістів, які допоможуть вивести ваш сайт на перші позиції.

SEO vs SEM — різниця

Знайомтеся – це SEM?

Термін «пошукове просування» теж прийшов з англійської мови, оригінальна назва ─ Search Engine Marketing, скорочено SEM. Фахівці виділяють поняття SEM ─ це абревіатура Search Engine Marketing, що означає маркетинг в пошукових системах, комплексний інтернет маркетинг або просування інтернет-проекту.

Іншими словами, SEM це комплекс заходів, спрямованих на збільшення кількості трафіку з пошукових систем.

Фахівці кажуть, що спрощено SEM = SEO + контекстна реклама. Вони посилаються на те, що просування сайту ─ це програма комплексних дій. При цьому констатують, що SEO ─ це важлива складова програми, яка ефективно працює в тандемі з іншими елементами просування.

Знавці стверджують, що важливою складовою SEM є VSM ─ Video Search Marketing ─ це серія тематичних рекламних відеороликів, розміщених на відео хостингах (youtube.com, video.mail.ru, rutube.ru, smotri.com, і інші).

Якщо у вашій бізнес-ніші контекстна реклама погано окупається або коштує дуже дорого, SEM використовувати не варто. А ось якщо ви хочете продати товар якомога швидше, налаштуйте тільки контекстну рекламу SEA.

SEA реклама в пошукових системах

Абревіатура SEA розшифровується як search engine advertising ─ реклама в пошукових системах. Контекстні повідомлення будуть показані тільки зацікавленим користувачам. Система сама «вибирає» цільову аудиторію за вказаними фахівцем критеріями ─ регіон проживання, ключові слова, вік і т.д.

Оплачується така реклама за принципом “pay per click” (оплата за переходи на сайт). Її вартість буде залежати від сезону року, регіону проживання вашої аудиторії, часу доби, ступеня конкуренції в ніші та деяких інших менш важливих факторів. SEA це один із методів, які гарантують майже миттєвий результат. При цьому позиція рекламних блоків зафіксована, але ви вносити в кампанію зміни зможете в будь-який момент.

У SEA є і особливості, які треба враховувати:

  • реклама перестає демонструватися одразу ж, щойно ви перестанете платити;
  • знадобиться чималий бюджет;
  • по посиланнях можуть переходити боти, але платити за такі кліки все одно доведеться.

Схема просування сайту

Схема просування сайту

Спеціалісти відзначають, що схематично sео-просування описує формула:

Просування сайту = SEO + контекстна реклама + SMO + офлайн-реклама + будь-яка інша реклама.

SEO – це основа, яка формується на етапі створення сайту й орієнтується на пошукові машини. SEO коригують тільки в тому випадку, якщо змінюється алгоритм роботи пошукових машин. А ось SEA налаштовують для збільшення трафіку на сайті. Цей метод буде особливо ефективним для збільшення продажів в «сезон». Разом два ці методи це SEM. Які ще методики належать до поняття «просування сайту»? Давайте розберемося разом.

SMO – це абревіатура англійського словосполучення Social Media Optimization. У буквальному сенсі – це визначення комплексу заходів, необхідних для залучення на сайт користувачів соціальних мереж.

Спеціалісти перебільшують, кажучи, що покращення сайту може бути для:

  • пошукових роботів (тоді це SEO);
  • людей (це SMO).

Основна задача спеціалістів – створити максимальний користувацький комфорт для відвідувачів сайту. Для цього створюється цікавий контент, формуються сервіси легкого додавання статей в соціальні закладки, інформацію роблять загальнодоступною шляхом RSS і трансляції в соціальні мережі. Крім цього, відвідувачам дають можливість висловитися через коментарі, пінг- і трекбеки.

SMO передбачає використання відео і аудіо-контенту, а також перелінковку текстів між собою, що допомагає зацікавити відвідувача прочитати більше статей на сайті та, можливо, відвідати комерційні розділи.

SMO ідеально підходить для регулярно оновлюваних сайтів, наприклад, для блогів, оновлюваних один раз на тиждень. Важливе правило SMO – не розміщувати енциклопедичну інформацію, а подавати її у вигляді цікавої бесіди.

Для SMO неважливо, на якій позиції на сторінці пошуковика перебуває сайт, адже основний трафік йде з соцмереж. При цьому SMO тісно пов’язане з іншим видом рекламного просування SMM.

  • SMM ─ «живе» спілкування з потенційними клієнтами
  • SMM ─ це маркетинг в соціальних мережах, він об’єднує комплекс заходів із залучення на сайт користувачів соціальних мереж.

SMM дуже схожий з PR власного сайту в соціальних мережах. Наприклад, ви спілкуєтеся з друзями в соціальних мережах і даєте їм посилання на сайт з переконливими коментарями.

SMM ─ «живе» спілкування з потенційними клієнтами

SMM це недорогий, але дуже дієвий метод просування, адже в соцмережах працює «сарафанне радіо», що дозволяє швидко збільшити кількість клієнтів. Розповідаючи про себе в соцмережах, ви зможете отримати зворотну відповідь і відразу побачите реакцію аудиторії на свої товари і послуги.

Втім, є у цього методу і недоліки. Люди не завжди цікавляться товарами в соцмережах, а для залучення аудиторії доведеться постійно публікувати нову інформацію та відповідати передплатникам в коментарях. Більше того миттєвого ефекту від SMM очікувати не варто.

Професіонали констатують, що SEO, SMO, SMM ─ це частини SEM. Кожна з методик характеризується як перевагами, так і недоліками. Вибір тактики просування залежить від специфіки вашого бізнесу: поставлених цілей, цільової аудиторії, бізнес-ніші й бюджету. Найчастіше є сенс обрати відразу кілька варіантів, наприклад, SMM і SMO або SEO та SMM.

Конкуренція в мережі росте з кожним днем. Якщо боїтеся помилитися з вибором стратегії та викинути бюджет на вітер, то звертайтеся в «Luxsite». Ми оберемо оптимальний метод просування відповідно до ваших цілей й допоможемо вам залишити конкурентів позаду.

Статья для тех, кто задаётся вопросом: «Чем отличается (поисковая оптимизация) от (поисковое продвижение)?».<
Бытует мнение о том, что существенных отличий нет. Но если рассмотреть вопрос детально, то можно провести определённую границу между этими понятиями.

Что такое SEO?

Понятие «поисковая оптимизация» пришло к нам из английского языка. В оригинале оно звучит «Search Engine Optimization», сокращённо SEO. Под поисковой оптимизацией понимают полный спектр работ, необходимых и достаточных, для того чтобы повысить релевантность страниц и перевести сайт в формат, приоритетный для поисковых систем.
В большинстве случаев SEO объединяет работы по изменению:

    • Структуры сайта;
    • Контента;
    • Технических характеристик ресурса.

Специалисты анализируют поведенческие факторы, что помогает определить маркетинговые недостатки сайта. Профессионалы-сеошники также проверяют качество отображения сайта на различных гаджетах и в разных браузерах, после чего вносят необходимые коррективы. Адаптируя сайт под требования поисковиков, они наращивают ссылочную массу на сторонних ресурсах, оптимизируют мета-данные и контент, проверяют уже присутствующие на сайте тексты на уникальность, а также повышают юзабилити.

    1. Сайт посетят люди, которые действительно интересуются вашими услугами и товарами.
    2. Трафик зависит от эффективности действий сеошника, а не от бюджета напрямую.
    3. Пролонгированное действие – seo не «выключится», даже когда бюджет закончится.Основная цель SEO ─ улучшение позиции сайта на странице выдачи на поисковый запрос пользователя. Это одна из важнейших задач продвижения. По статистике, интернет-пользователи чаще всего кликают по первым нескольким ссылкам на первой странице поисковика.

      Для поисковой оптимизации характерны такие плюсы:

    Настроили SЕО? Критерии ранжирования онлайн-ресурсов постоянно меняются, поэтому над поисковым продвижением нужно работать постоянно. При этом мгновенного эффекта ожидать не стоит. SEO – это игра “вдолгую”, обращайтесь к специалистам, которые помогут вывести сайт на первые позиции.

SEO vs SEM – разница

  •  Знакомьтесь ─ это SEM?

    Термин «поисковое продвижение» тоже пришел из английского языка, оригинальное название Search Engine Marketing, сокращенно SEM. Специалисты выделяют понятие SEM ─  это аббревиатура Search Engine Marketing, что обозначает маркетинг в поисковых системах, комплексный интернет маркетинг или продвижение интернет-проекта. 

    Другими словами, SEM – это комплекс мер, нацеленных на увеличение количества трафика из поисковиков.

    Специалисты говорят, что упрощенно SEM = SEO + контекстная реклама. Они ссылаются на то, что продвижение сайта ─ это программа комплексных действий. При этом констатируют, что SEO ─ это важная составляющая программы, которая эффективно работает в тандеме с другими элементами продвижения. 

    Знатоки утверждают, что важной составляющей SEM является VSM — Video Search Marketing — это серия контекстных рекламных видеороликов, размещенных на видео хостингах (youtube.com, video.mail.ru, rutube.ru, smotri.com, и другие).

    Если в вашей бизнес-нише контекстная реклама плохо окупается или стоит слишком дорого, SEM использовать не стоит. А вот если вы хотите продать товар как можно скорее, настройте только контекстную рекламу – SEA. 

    SEA – реклама в поисковых системах

    Аббревиатура SEA расшифровывается как search engine advertising – реклама в поисковиках. Контекстные сообщения будут показаны только заинтересованным пользователям. Система сама «выбирает» целевую аудиторию по указанным специалистами критериям – региону проживания, ключевым словам, возрасту и т.д.

    Оплачивается такая реклама по принципу “pay per click” (оплата за переходы по ссылкам). Ее стоимость будет зависеть от сезона года, региона проживания вашей аудитории, времени суток, степени конкуренции в нише и некоторых других менее важных факторов. SEA – это один из методов, которые гарантируют почти мгновенный результат. При этом позиция рекламных блоков зафиксирована, но вы сможете в любой момент вносить в кампанию изменения. 

    У SEA есть и особенности, которые нужно учитывать:

    • прекращение демонстраций рекламы, как только вы перестанете платить;
    • понадобится немалый бюджет;
    • по ссылкам могут переходить боты, но платить за переходы все равно придется.

Схема продвижения сайта

Схема продвижения сайта

Специалисты отмечают, что схематично сео-продвижение описывает формула:

Продвижение сайта =
SEO + контекстная реклама + SMO + офлайн-реклама + любая другая реклама.

SEO ─ это основа, которая формируется на этапе создания сайта и ориентируется на поисковые машины. SEO корректируют только в том случае, если изменяется алгоритм работы поисковых машин. А вот SEA настраивают для увеличения трафика на сайте. Этот метод особенно эффективен для увеличения продаж в «сезон». Вместе два эти метода – это SEM. Что же представляют собой другие методики, которые также входят в понятие «продвижение сайта»?  Давайте разберемся вместе.  SMO ─ это аббревиатура английского словосочетания Social Media Optimization. В буквальном смысле ─ это определение комплекса мер, необходимых для привлечения на сайт пользователей социальных сетей.
Специалисты утрируют и говорят, что улучшение сайта может быть для:

  • Поисковых роботов (тогда это SEO);
  • Людей (это SMO).?

Основная задача специалистов ─ создать максимальный пользовательский комфорт для посетителей сайта. Для этого создаётся интересный контент, формируются сервисы лёгкого добавления статей в социальные закладки, информацию делают общедоступной путём RSS и трансляции в социальные сети. Кроме этого, посетителям дают возможность высказаться через комментарии, пинг- и трекбеки.

SMO подразумевает использование видео и аудио-контента, а также перелинковку текстов между собой, что помогает заинтересовать посетителя прочитать больше статей на сайте и, возможно, посетить коммерческие разделы.  

SMO идеально подходит для регулярно обновляемых сайтов, например, для блогов, обновляемых один раз в неделю. Важное правило SMO ─ не размещать энциклопедичную информацию, а предоставлять её в виде интересной беседы.

Для SMO не имеет значения, на какой позиции на странице поисковика находится сайт, ведь основной трафик идет из соцсетей. При этом SMO тесно связано с другим видом рекламного продвижения – SMM.

  • SMM – «живое» общение с потенциальными клиентами
  • SMM ─ это маркетинг в социальных сетях, он объединяет комплекс мер привлечения на сайт пользователей социальных сетей.

SMM очень схоже с PR собственного сайта в социальных сетях. Например, вы общайтесь с друзьями в социальных сетях и даёте им ссылку на сайт с убедительными комментариями.

SMM ─ это маркетинг в социальных сетях

SMM – это недорогой, но очень действенный метод продвижения, ведь в соцсетях работает «сарафанное радио», что позволяет быстро увеличить количество клиентов. Рассказывая о себе в соцсетях, вы сможете получить обратный ответ и сразу увидите реакцию аудитории на свои товары и услуги.

Впрочем, есть у этого метода и недостатки. Люди не всегда интересуются товарами в соцсетях, а для привлечения аудитории придется постоянно публиковать новую информацию и отвечать подписчикам в комментариях. Более того – мгновенного эффекта от SMM ожидать не стоит.

Профессионалы, констатируют, что SEO, SMO, SMM — это части SEM. Каждая из методик имеет как преимущества, так и недостатки. Выбор тактики продвижения зависит от специфики вашего бизнеса: поставленных целей, целевой аудитории, бизнес-ниши и бюджета. Чаще всего выбирают сразу несколько вариантов, например, SMM и SMO или SEO и SMM.

Конкуренция в сети растет с каждым днем. Если боитесь ошибиться с выбором стратегии и выбросить бюджет на ветер, обращайтесь к специалистам Luxsite. Мы выберем оптимальный метод продвижения в соответствии с вашими целями и поможем вам обойти конкурентов.

Інші новини

1/1

Контакти

+38 (093)500 22 11

с 9:00 до 18:00

вул. Вадима Гетьмана 4;
Київ, Київська обл., 04116

Потрібен якісний інтернет-маркетинг?
Ми допоможемо і попроектно, і з послугами "під ключ"