Вірусний маркетинг: розкриваємо секрети швидкого розповсюдження інформації

Вірусна реклама – це контент, який емоційно заражає аудиторію. Кожна людина впливає на вибір інших, тому в більшості випадків емоційна реклама, якою люди діляться самі, допомагає залучити максимальну кількість користувачів. Якщо ролик зацікавить Машу настільки, що вона опублікує його на своїй сторінці, а Костянтин наткнеться на її пост і відправить посилання на відео своєму другові (сестрі, одногрупнику, сусідові) і далі по ланцюжку ролик подивляться мільйони людей, то вірусну рекламу можна вважати ефективною.

Не будемо лукавити – універсального секрету створення вірусних рекламних кампаній не існує. Автори реклами, яка зібрала мільйони переглядів, не знали магічного «секрету» всіх часів і народів. Всі хочуть займатися вірусним маркетингом, але ніхто не знає, яка саме ідея вистрілить і підірве інтернет.

Вірусна реклама – це завжди рулетка: або спрацює, або не «вистрілить». Поведінку аудиторії неможливо передбачити, тому навіть найкращі ідеї часто залишаються без її уваги. Вірусна інформація може бути різною: відео, меми, надувні «персонажі» біля входу в супермаркет… У цих речей є щось спільне – вони викликають у людей яскраві емоційні асоціації.

Щоб створити якісний вірусний контент, скористайтеся таким алгоритмом “ідея-ефект-посів-результат”.

  • Ідея. Ви хочете підвищити популярність бренду, продати конкретний продукт або розширити аудиторію? Визначте мету рекламного ролика і не забувайте: ключовий меседж реклами має відповідати меті, а сюжет відео, картинки або мема повинен виражати ідею максимально повно.
  • Емоції. Створюючи вірусне відео, потрібно звертатися до емоцій, а не до розуму. Контент, який викликає яскраву реакцію – здивування, сміх, натхнення або радість – люди поширюють швидше. Є шанс і у «негативного» контенту, який викликає шок, печаль або гнів. Але позитивний, все ж, «працює» частіше.
  • Фінансова складова. Вірусний маркетинг – штука недешева, зйомки вірусного ролика коштують дорого, впевнені багато маркетологів. Таке відео варто замовити у фахівців, тому й заплатити за нього дійсно доведеться чимало. Але існують і винятки з правил. Наприклад, якось винахідник новаторської зубної щітки Боб Вагстафф роздумував над тим, як популяризувати своє дітище. Спершу він замовив звичайну рекламу за 40 тисяч доларів, але продав всього 100 щіток по 10 доларів за штуку. Боб вирішив піти іншим шляхом і замовив студенту відео, яке називалося «Тест на погане дихання – як розмовляти, якщо у вас смердить з рота». Відео переглянуло 18 мільйонів людей, а Бобу надійшло 4 мільйони замовлень на зубні щітки. Перевага вірусного маркетингу в тому, що вірусним може стати навіть відео, зняте на айфон.
  • Посів. Найцікавіший ролик не стане вірусним тільки тому, що він викликає яскраві емоції. Щоб забезпечити йому старт, потрібно правильно визначити дату публікації. Найкращі дні для бізнесу – вівторок, середа і четвер. Викладайте ваше відео в соцмережах, на YouTube, в блоги та на форуми, а також на vimeo.com і howcast.com. Налаштуйте таргетингову рекламну кампанію в соцмережі, розішліть відео своїм підписникам по e-mail. Словом, використовуйте всі доступні методи, щоб показати ролик якомога більшій кількості користувачів.
  • Ефект. Якщо відео сподобається аудиторії, вона сама його поширить. Будьте готовими не тільки до похвал, а й до шквалу критики. Головний критерій якості – це не відсутність поганих відгуків, а кількість переглядів, згадок бренду в мережі та коментарів. Сподобатися всім у вас не вийде. Так це вам і не потрібно.

Несподіванка – ключ до ефективності

Вірусна реклама – це повідомлення, яке змогло здивувати користувача. Часто вірусні рекламні кампанії намагаються зробити схожими на звичайну рекламу. Це помилка, адже якби звичайна хороша реклама могла стати вірусною, то користувачі масово постили б кожен п’ятий рекламний ролик. Авторитетна компанія завжди намагається «тримати марку», але у вірусному маркетингу така позиція тільки гальмує ефект.

Не намагайтеся мати гарний вигляд в очах потенційних користувачів і не нахвалює свій товар. Цим нікого не здивуєш. Зацікавлена ​​аудиторія перегляне таку рекламу, але поділитися нею точно не захоче. Здивувати сучасного користувача, розбещеного різноманіттям інформації, дуже важко. Якщо ваш вірусний маркетинг не спрацює з першого разу – не переймайтеся, наберіться натхнення та пробуйте ще. Або звертайтеся до професіоналів “LuxSite“, які знімуть вірусну брендову рекламу для вашої компанії. Ми зробимо все, щоб про ваш продукт говорили.

Схожі статті