Юзабіліті: перевірте свій сайт за 5 критеріями – LuxSite

Дизайн, структура, швидкість завантаження, навігація – все це впливає на юзабіліті сайту, тобто простоту і зручність для відвідувачів, які на нього заходять. Якщо юзабіліті “кульгає”, немає сенсу говорити про ефективне просування в пошукових системах або підвищення конверсійності. Якщо людина заходить на сайт і губиться в незрозумілій структурі, кнопках, кольорах і попапах, вона піде і не зробить конверсію. Чим більш візуально привабливим і зрозумілим є ваш інтернет-магазин, тим більше шансів, що відвідувачам захочеться зробити замовлення, зателефонувати менеджеру, заповнити форму зворотного зв’язку тощо. Юзабіліті потрібно перевіряти і підвищувати. Ось 5 ключових аспектів, за якими ви можете перевірити свій сайт.

Структура

Заходячи на сайт, користувач намагається розібратися в тому, де шукати потрібні товари, послуги, знижки, статті. В ідеалі з перших секунд повинно бути інтуїтивно зрозуміло, куди клікати, і яка інформація з’явиться на екрані, якщо перейти на ту чи іншу сторінку. Якщо структура занадто складна та заплутана, користувачі спочатку будуть довго блукати в надрах сайту, а потім, остаточно заплутавшись, підуть до конкурентів. Проста, чиста і зрозуміла структура – основа юзабіліті.

Акцент – на важливу та корисну інформацію

Вся значуща, корисна для читача та важлива для ухвалення рішення інформація повинна потрапляти на очі протягом перших трьох секунд. Йдеться про номери телефону, адреси, умови оплати та доставки, години роботи, акції, знижки тощо. Якщо клієнти не знайдуть потрібний контент, то просто підуть. А якщо і знайдуть, то після всіх докладених зусиль вже не захочуть ним користуватися. Важливі дані необхідно розмістити в хедері, а іноді ще й продублювати в футері.

Дизайн

Якість оформлення сайту оцінюють за кількома параметрами:

  • легкість оформлення (навантажені елементи ускладнюють сприйняття важливої ​​інформації);
  • лаконічні графічні елементи та логіка розміщення;
  • приємні кольори та правильне поєднання, відсутність різких, агресивних відтінків;
  • логічне розміщення елементів управління та кнопок;
  • форма подачі контенту та дизайн є одним цілим (шрифти, колір тексту, зображення і архітектура статей оформлені в єдиному стилі).

Якщо ваш дизайн не відповідає зазначеним вимогам, і ви хочете поліпшити юзабіліті сайту, звертайтеся до команди професіоналів. Вони модернізують візуальну частину з урахуванням останніх трендів в дизайні.

юзабіліті сайту

Навігація

Переміщення розділами сайту повинно бути простим. Навігація не повинна змінюватися від сторінки до сторінки, щоб користувачу не довелося кожен раз довго шукати потрібні кнопки. Існує декілька правил якісної навігації.

  1. 1. Оптимальне місце для логотипу – це лівий кут або центр хедера (залежно від дизайну). Не забудьте зробити цей елемент клікабельним! Розміщуємо фіксований хедер з логотипом на кожній сторінці так, щоб відвідувач міг в будь-який момент перейти на головну одним кліком, а потім дублюємо його в футері.
  2. 2. Меню першого рівня потрібно розмістити на кожній сторінці в шапці. Воно повинно включати базові розділи та найважливішу інформацію: контакти, відгуки, оплата та доставка, про нас. Існує ще один варіант розміщення: в хедері вказуємо тільки розділи каталогу, а над ним публікуємо дані про доставку, контакти, час роботи тощо. Розміщення всієї інформації в одному хедері більш ефективне, але якщо сайт дуже великий, то дані дійсно варто розділити.
  3. 3. Всі посилання повинні бути помітними. Для цього виділяємо їх іншим кольором, підкресленням або шрифтом. Якщо клікабельні посилання добре видно, юзабіліті сайту вважається більш якісним.
  4. 4. Електронна пошта, адреса, Skype, телефони та Viber повинні помітними одразу. Контакти треба розміщувати і в хедері, і в футері. За наявності місця в підвалі всі контакти треба розмістити там у вигляді контенту – без переходу в розділ.
  5. 5. Кожна сторінка повинна мати заголовок h1.
  6. 6. Хлібні крихти – це візуалізація шляху, пройденого відвідувачем на сайті від розділу до розділу. Цей блок потрібно реалізувати на кожній сторінці сайту (за винятком головної). Розмістити його слід ближче до лівого краю або до центру під або над назвою сторінки. При цьому стиль «хлібних крихт» повинен збігатися з дизайном сайту, вказівка ​​на останній розділ не повинна бути клікабельною.

Швидкість завантаження

Швидше за все, відвідувач не буде довго чекати, поки ваш сайт завантажиться. В результаті більшість потенційних клієнтів так і не стануть реальними. Щоб здійснити usability тестування швидкості завантаження свого ресурсу, скористайтеся такими ресурсами:

  • PageSpeed ​​Insights – показує швидкість завантаження та дає рекомендації щодо оптимізації;
  • Pingdom Website Speed ​​Test – демонструє швидкість завантаження;
  • Load Impact – моделює швидкість завантаження залежно від кількості відвідувачів.

Тестування юзабіліті сайту

Кількість сайтів у мережі зростає, тому користувачі стають більш вимогливими. Сьогодні сайт повинен бути настільки зручним, щоб відвідувачі вже через дві-три секунди після завантаження знали, куди вони прийшли, чому тут краще, ніж у інших, і що корисного тут можна знайти. Якщо цього не відбудеться, клієнт піде до “сусідів”. Щоб цей кошмар не став реальністю, час від часу перевіряйте якість юзабіліті. Ось кілька підходів, якими користуються найчастіше.

  • Коридорне. Респонденти виконують завдання, наприклад, роблять замовлення на сайті. За їхніми діями стежить експерт або спеціальне програмне забезпечення.
  • Експертна оцінка. Юзабіліті оцінює досвідчений експерт.
  • А/В тестування. Створюємо копію сайту з одним або декількома відмінностями, наприклад, спрощеною формою замовлення. Частина аудиторії буде бачити один варіант, частина – інший, в результаті чого визначиться більш конверсійний варіант.

Якщо ви ще не модернізували свій сайт, то прямо зараз ваші клієнти йдуть до конкурентів. Швидше виправте це! А тестування юзабіліті та його оптимізацію можна замовити у команди «LuxSite».

Інші новини

1/1

Контакти

+38 (093)500 22 11

с 9:00 до 18:00

вул. Вадима Гетьмана 4;
Київ, Київська обл., 04116

Потрібен якісний інтернет-маркетинг?
Ми допоможемо і попроектно, і з послугами "під ключ"