Або посібник з аналітики для «чайників»
Погодьтеся, в наш час інтернет-маркетинг — головний інструмент просування будь-якого бізнесу, якщо він не працює — це біда, яка тягне за собою чимало супутніх проблем і витрат.
В таких умовах першочергова задача — в найкоротший термін привести інструмент в робочий стан і приступити до його ефективного використання. Для цього важливо оцінити, що зроблено не так, і оперативно виправити помилки.
В цій статті ми даємо типовий план дій, який ефективно працює в більшості випадків.
Не та цільова аудиторія
Створюючи продукти інтернет-маркетингу, важливо правильно оцінити споживчий сегмент, як прямий, так і опосередкований. Необхідно зрозуміти рівень купівельної спроможності аудиторії, а також прямий і супровідний споживчий попит.
Наприклад, якщо створюється маркетинг-кит для орендатора, важливо акцентувати його увагу на актуальності вашої торгової точки, яка органічно вписується у формат торгового центру. Окрім цього, необхідно підкреслити, що новий магазин приверне увагу тих покупців, яким необхідна продукція торгових марок, що вже представлені в торговому центрі. Наприклад, якщо ви відкриваєте бутік жіночої білизни, то неварто відправляти маркетинг-кит в торговий центр, де представлена переважно електротехніка. Яким би якісним не був ваш маркетинг-кит, він не працюватиме в такому форматі.
Маркетингова стратегія
Зрозумійте, що маркетинг — це не одноразова акція, а комплекс мір, направлений на поступальний рух. Кожен маркетинговий продукт повинен бути одночасно самодостатнім кроком просування, а також вписуватися в загальну концепцію маркетингової стратегії. Наприклад, не думайте, що професіональна презентація бренду буде ефективно працювати скрізь і завжди. Вона повинна доповнюватися іншими продуктами, які рацюють в комплексі: створення іміджу/формування лояльності/реклама/інформування.
Маркетингова стратегія повинна бути комплексною, універсальною і завжи актуальною. Для цього набір і формат маркетингових інструментів повинен регулярно оновлюватися і розширюватися. Наприклад, до стандартної презентації Prezi, яка ідеально підходить для ділових переговорів:
- додають відеоролики, які ефективно працюють в рамках масових заходів, наприклад, промо-акцій;
- підключають розміщення активних посилань на площадках з високим трафіком (на популярних сайтах з відповідною тематикою);
- замовляють періодичні сюжети на телебаченні і радіо;
- займаються векторною рекламою (друкують брошури, листівки, буклети, які виступають в ролі роздаткового матеріалу на конференціях, виставках);
- створюють інформативні електронні розсилки, які знайомлять з новинками продукції, акційними пропозиціями і бонусними програмами.
Комплексна маркетингова стратегія — це найпотужійший інструмент широкого спектру дії, який працює завжди.
Бюджетування
Маркетинг — це витратна частина діяльності, тому дуже важливо визначитися з поняттями: «Витрати необхідні-достатні» і «Додаткові витрати». Розставте для себе пріоритети і вкладайте гроші тільки в необхідний і якісний продукт. З плином часу розподіляйте кошти для підтримки досягнутого рівня, поступово доповнюючи його новими інструментами просування.
Наприклад, спочатку працюють над іміджем, тому на початковому етапі іміджеві маркетингові інструменти — це основна область витрат. Цільову аудиторію переконують у винятковості продукту, в професіоналізмі виконавця і говорять про його уікальні можливості, які допоможуть вирішити певні задачі користувачів.
Наступна область витрат — підключення маркетингових інструментів, що формують лояльність споживчого середовища. У них представлені унікальні конкурентні можливості підприємства в форматі «Краще/швидше/надійніше/дешевше». Після цього приступають до формування трафіка і до його конвертації, тому наступна область витрат ляже на створення цілого спектру відповідних маркетингових продуктів (електронних розсилок, контекстної реклами, розширення бази посилань).
У кожному конкретному випадку, відштовхуючись від бюджету, складають комплекс необхідних і достатніх маркетингових інструментів, які актуальні в конкретний час. Поступово він оновлюється, розширюється і доповнюється в залежності від цілей і задач, які ставить перед собою компанія в конкретних умовах і у визначений час. Ведучий концепт маркетинг-бюджету — вибірковість за принципом «Не кількість, а якість».
Контент
Актуальний і унікальний контент — це основа просування, але при цьому важливо розуміти, що навіть найкращий контент необхідно просувати. Часто він працює тільки на половину своїх можливстей, якщо його не доповнюють:
- розсилками новин;
- поштовими розсилками, що містять посилання на сторінки посадок;
- роззосередженням посилань в соцмережах;
- підтримкою експертних думок (наприклад, в тематичних блогах чи на форумах);
- розміщенням посилань на площадках з високим конвертованим трафіком;
- іншими ефективними способами просування конкретного контенту.
ЕО-маркетинг дозволяє знайти золоту середину між пошуковим запитом і актуальною пропозицією. Вас повинні знаходити і користуватися вашою вигідною пропозицією. У іншому випадку, яким би якісним не був продукт, його, на жаль, не знайдуть, або навпаки можуть швидко знайти, але не оцінити перспективності використання, якщо він представлений непрезентабельно.
Кон’юнктура ринку
Ринкова кон’юнктура — важливий фактор, що впливає на ефективність маркетингового інструменту. Просуваючи бізнес, важливо розуміти рівень споживчого попиту і правильно оцінювати платоспроможність цільової аудиторії. Зрозумійте, що навіть найкращий маркетинг-кит не просуне бренд елітних ювелірних виробів в передмістях Житомирської області.
Конкуренція — ще один фактор, який враховують при створенні маркетингових інструментів. Важливо адекватно оцінити свої конкурентні можливості і не тішити себе нездійсненними надіями. Не чекайте високих результатів у середовищі, де рівень конкуренції достатньо високий. У таких умовах найбільш грамотний маркетинговий продукт буде працювати ефективно, виводячи компанію на шлях поступального, але стійкого розвитку. Ви не зможете відразу переманити клієнтів авторитетного конкурента, що давно є лідером на ринку.
У загальних випадках варто відмітити, що непрацюючий інтернет-маркетинг — це комплексна проблема, яку може вирішити виключно професіонал, навчений досвідом. Тому створенням маркетингових інструментів не можна займатися з натхнення, звертайтеся до авторитетних майстрів, які працюють оперативно і точно. Пам’ятайте, що в бізнесі час — це гроші, а будь-які маркетингові промахи часто мають невиправні наслідки, тому дешевше не ризикувати.