Більшість користувачів соцмереж та власників бізнесу рекламуються в інтернеті і тим не менш, ототожнюють поняття контекстної і таргетингової реклами. Вірніше, не знають, що це абсолютно два різних види рекламних кампаній. У цій статті ми розповімо, в чому їх відмінності.
Контекстна реклама або чому деякі сайти «світяться» в топі пошукової видачі?
Принцип роботи контекстної реклами в Ґуґл досить простий. Користувач вводить певний запит в пошуковий рядок і отримує на нього конкретну відповідь у вигляді посилання на ресурс. Це один з видів контекстної реклами – пошукова. Після певного пошукового запиту, наприклад, «купити чоботи в Києві» Ґуґл «запам’ятовує» його, і користувачеві періодично показується реклама цих самих чобіт, хоча він уже шукає «книгу на подарунок». Такий вид реклами називається поведінкова. Існує ще одна – тематична контекстна реклама, це коли інтернет після запиту (продовжимо про чоботи) видає рекламу супутніх товарів, наприклад, крем для взуття.
Переваги контекстної реклами в тому, що клієнт уже готовий зробити покупку, саме для цього він і скористався пошуком. За допомогою контексту покупець швидко знаходить товар, а компанія – покупця. Безумовні лідери на ринку такої реклами – Яндекс Директ і Google Adwords.
Таргетингова реклама або чому ми бачимо пости акаунтів, на які не підписані?
Таргетингова реклама працює навітьтоді, коли попит на товар/послугу у потенційного покупця ще не сформований. Але можливо товар його зацікавить, якщо він дізнається про нього. Такий механізм ефективний в соціальних мережах, оскільки за текстовим наповненням особистої сторінки важко виявити ЦА. Принцип роботи полягає в тому, що рекламний пост показується тільки потенційним покупцям, цільовій аудиторії, якій цікава пропозиція.
Націлювання дозволяє максимально точно сформувати цільову аудиторію, якій буде показана реклама. Система фільтрів нагадує розширений пошук в інтернет-магазині. Користь таргетингу безпосередньо залежить від правильності визначення цільової аудиторії.
Можна враховувати такі критерії:
- Стать
- Вік
- Місце проживання
- Інтереси та захоплення
- Відвідування певних спільнот
Контекстна реклама Google працює за механізмом «запитання-відповідь», а таргетингова робить пропозицію, не чекаючи запитання. Таргетингова реклама відрізняється тим, що спрямована на конкретну цільову аудиторію, якій рекламодавець готовий продати свій товар/послугу. Контекстна ж, особливо поведінкова, може пропонувати користувачеві товар, який уже йому не цікавий (покупка була здійснена).
Чи можна запускати обидві рекламні кампанії одночасно? Можна і навіть потрібно, так вийде вдвічі збільшити охоплення потенційних клієнтів. Головне, правильно їх налаштувати, щоб вони не перетиналися. Грамотне налаштування таргетингової і контекстної реклами в Києві можна замовити на сайті нашої компанії.